اخراج آمازون: غول فناوری ۳۵ درصد از کارکنان توییچ را اخراج کرد و بیش از ۵۰۰ نفر بیکار شدند

اخراج آمازون: غول فناوری ۳۵ درصد از کارکنان توییچ را اخراج کرد و بیش از ۵۰۰ نفر بیکار شدند

طبق گزارش ها، توییچ، پلتفرم پخش زنده آمازون، قرار است به عنوان بخشی از مجموعه ای از کاهش مشاغل، نیروی کار خود را تا ۳۵ درصد کاهش دهد و حدود ۵۰۰ کارمند را تحت تأثیر قرار دهد. منابع آشنا با برنامه ها نشان می دهد که این اعلامیه می تواند در اوایل چهارشنبه انجام شود.

این اقدام به دنبال نگرانی های فزاینده در مورد ضررهای مالی در Twitch و مجموعه ای از عزیمت توسط مدیران ارشد در یک بازه زمانی کوتاه است.

توییچ که از یک وب‌سایت عظیم با ۱.۸ میلیارد ساعت محتوای ویدیویی زنده ماهانه پشتیبانی می‌کند، علی‌رغم استفاده از زیرساخت‌های آمازون، با هزینه‌های قابل توجهی مواجه است.

دن کلنسی، مدیرعامل توییچ در ماه دسامبر تصمیم خود مبنی بر توقف فعالیت در کره جنوبی را به دلیل هزینه های بسیار بالا در این منطقه فاش کرد.

علیرغم خرید توییچ توسط آمازون در ۹ سال پیش، این پلتفرم هنوز به سودی دست پیدا نکرده است. این شرکت در سال‌های اخیر بر تبلیغات متمرکز بوده است، اما به گفته منابع ناشناس، چالش‌های مالی همچنان ادامه دارد.

این پلتفرم در اواخر سال ۲۰۲۳ گردش مالی اجرایی را تجربه کرد، از جمله خروج افراد کلیدی مانند مدیر ارشد محصول، مدیر ارشد مشتری، مدیر ارشد محتوا و مدیر ارشد درآمد از واحد تبلیغات آمازون.

سخنگویان توییچ از مشارکت‌هایشان قدردانی کردند و برای تلاش‌های آینده‌شان آرزوی خیر کردند.

دن کلنسی که در مارس ۲۰۲۳ نقش مدیرعامل را بر عهده گرفت، با استفاده از توییچ در تلاش برای بهبود روابط با افراد مشهور بازی بوده است.

علیرغم بازخورد مثبت برای رسیدگی به نگرانی‌های کاربران و تغییر رویکرد تبلیغات پلتفرم، Clancy در تغییر وضعیت مالی شرکت با مشکلاتی مواجه شده است.

توییچ در سال گذشته دو دور اخراج شد و بیش از ۴۰۰ موقعیت شغلی را به عنوان بخشی از کاهش گسترده‌تر مشاغل در آمازون کاهش داد.

آمازون در سال ۲۰۲۲ بزرگترین کاهش مشاغل شرکتی خود را آغاز کرد که بر ۲۷۰۰۰ موقعیت شغلی در سراسر شرکت تأثیر گذاشت. این روند در ماه اکتبر با کاهش‌های اضافی در بخش موسیقی آن، که شامل پلتفرم پخش صوتی این شرکت و ویترین فروشگاه دیجیتال برای آهنگ‌ها است، ادامه یافت.

کاهش قریب‌الوقوع نیروی کار توییچ به عنوان گام دیگری در تلاش‌های مداوم آمازون برای بهینه‌سازی عملیات و عملکرد مالی آن تلقی می‌شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/amazon-layoffs-tech-giant-lays-off-35-per-cent-of-twitch-staff-over-500-people-rendered-jobless-13597272.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *