ادعاهای بلند چین؟ شرکت فناوری می‌گوید باتری‌ای ساخته است که می‌تواند دستگاه‌ها را به مدت ۵۰ سال تغذیه کند

ادعاهای بلند چین؟  شرکت فناوری می‌گوید باتری‌ای ساخته است که می‌تواند دستگاه‌ها را به مدت ۵۰ سال تغذیه کند

یک استارت‌آپ چینی به نام Betavolt در یک تحول پیشگامانه ادعا می‌کند که یک باتری هسته‌ای را مهندسی کرده است که قادر به تولید برق به مدت ۵۰ سال بدون نیاز به شارژ یا نگهداری است.

این فناوری پیشرفته که در گزارشی توسط The Independent شرح داده شده است، نشان دهنده جهش قابل توجهی در کوچک سازی انرژی اتمی است.

باتری هسته ای Betavolt که در حال حاضر در حال آزمایش برای کاربردهای تجاری مانند تلفن ها و هواپیماهای بدون سرنشین است، برای پاسخگویی به سناریوهای مختلف از جمله هوافضا، تجهیزات هوش مصنوعی، دستگاه های پزشکی، ریزپردازنده ها، حسگرهای پیشرفته، پهپادهای کوچک و میکرو ربات ها طراحی شده است. بیانیه مطبوعاتی

علیرغم اصطلاح “هسته ای”، این باتری کوچک تنها ۱۵x15x5 میلی متر است که از لایه های نازک ویفری ایزوتوپ های هسته ای و نیمه هادی های الماسی تشکیل شده است. این شرکت با موفقیت ۶۳ ایزوتوپ را در یک ماژول کوچکتر از یک سکه قرار داده است که نشان دهنده یک دستاورد پیشگام در کوچک سازی انرژی اتمی است.

Betavolt بر ایمنی باتری هسته‌ای خود تأکید می‌کند و اطمینان می‌دهد که تشعشعاتی که از آن ساطع می‌کند هیچ آسیبی به بدن انسان وارد نمی‌کند و آن را برای کاربردهایی مانند دستگاه‌های پزشکی، از جمله ضربان‌ساز، مناسب می‌کند.

توان خروجی فعلی باتری ۱۰۰ میکرووات در ۳ ولت است، با هدف رسیدن به توان خروجی ۱ وات تا سال ۲۰۲۵٫ با استفاده از انرژی حاصل از ایزوتوپ های در حال پوسیدگی، مفهومی که در قرن بیستم مورد بررسی قرار گرفت، این فناوری این انرژی را به الکتریسیته تبدیل می کند. چین به طور فعال کوچک سازی باتری های هسته ای را تحت چهاردهمین برنامه پنج ساله خود از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ دنبال کرده است.

طراحی لایه ای باتری نه تنها از آتش سوزی یا انفجار در اثر نیروی ناگهانی جلوگیری می کند، بلکه به آن اجازه می دهد تا در محدوده دمایی وسیعی از -۶۰ درجه سانتیگراد تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد کار کند.

Betavolt دوستی زیست‌محیطی باتری‌های انرژی اتمی خود را برجسته می‌کند و توضیح می‌دهد که پس از دوره فروپاشی، ۶۳ ایزوتوپ به یک ایزوتوپ پایدار و غیر رادیواکتیو مس تبدیل می‌شوند و هیچ تهدید یا آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه باتری هسته‌ای پس از اتمام آزمایش‌ها و اخذ تمامی مجوزهای لازم آغاز شود. Betavolt معتقد است که این نوآوری چین را در خط مقدم انقلاب فناوری هوش مصنوعی قرار می دهد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/chinas-tall-claims-tech-firm-says-they-have-made-a-battery-that-can-power-devices-for-50-years-13617852.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *