ادوبی و Salesforce آمار فروش کلی روز شکرگزاری را میلیاردها دلار اعلام کردند

چهارمین پنجشنبهٔ ماه نوامبر هر سال روز شکرگزاری است که در آن بسیاری از فروشگاه‌های ایالات متحده تعطیل هستند. روز بعد از روز شکرگزاری نیز بلک فرایدی (جمعه سیاه) آغاز می‌شود که در آن بسیاری از مردم به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و کالاهای موردنیاز خود را پیش از تعطیلات کریسمس با تخفیف‌های زیادی خریداری می‌کنند. حالا ادوبی و سیلزفورس آمار فروش تعطیلات شکرگزاری پنجشنبه و پیش‌بینی خود برای فروش جمعه سیاه را اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش ادوبی، مردم ایالات متحده در روز پنجشنبه ۵٫۶ میلیارد دلار به‌صورت آنلاین خرج کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته فقط ۵٫۵ درصد افزایش داشته است. Salesforce نیز توضیح می‌دهد که در سراسر جهان، فروش آنلاین آن به ۳۱٫۷ میلیارد دلار رسیده است و این میزان در ایالات متحده مجموعاً ۷٫۵ میلیارد دلار بوده است که هر دو رقم اعلام شده فقط ۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته‌اند.

ادوبی و Salesforce آمار فروش کلی روز شکرگزاری را میلیاردها دلار اعلام کردند
از گزارش ادوبی

محاسبات سیلزفورس درباره میانگین ارزش سفارش‌ها نیز رشد کمی داشته است. در سطح جهان، میانگین سفارش‌های این شرکت فقط ۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳ دلار برای هر «سبد» رسید، در حالی که این میزان برای ایالات متحده با ۱ درصد افزایش به ۱۱۹ دلار رسیده است.

گوشی‌های موبایل یکی از محبوب‌ترین کالاهای جمعه سیاه

گوشی‌های موبایل از جمله کالاهای برجسته این پنجشنبه شکرگزاری بوده‌اند و ادوبی ادعا می‌کند که حدود ۳٫۳ میلیارد دلار برای این دستگاه‌ها هزینه شده است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده و رکورد بی‌سابقه‌ای برای روز شکرگزاری محسوب می‌شود.

از گزارش Salesforce

Salesforce نیز در گزارش خود اشاره می‌کند که ترافیک آنلاین کلی سایت‌های حوزه تجارت الکترونیک، در سراسر جهان ۴ درصد و در ایالات متحده ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

نهایتاً، ادوبی پیش‌بینی کرده که میزان هزینه‌های آنلاین در تمام پنج روز این رویدادها به ۳۷٫۲ میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال قبل فقط ۵٫۴ درصد افزایش یافته است. همچنین طبق گزارش این شرکت، در جمعه سیاه شاهد فروش ۹٫۶ میلیارد دلاری خواهیم بود که تقریباً به همان میزان و ۵٫۷ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا می‌کند. Salesforce پیش‌بینی خود از این موضوع را ارائه نکرده است.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/thanksgiving-holiday-shopping

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *