ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری نامحدود از تکنیک قدیمی برای افزایش سرعت آپلود استفاده می‌کرد – پسر رابسون اینتل با کش SSD بازگشتی ترسو انجام می‌دهد اما در مقیاس بسیار بسیار بزرگ‌تر.

ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری نامحدود از تکنیک قدیمی برای افزایش سرعت آپلود استفاده می‌کرد – پسر رابسون اینتل با کش SSD بازگشتی ترسو انجام می‌دهد اما در مقیاس بسیار بسیار بزرگ‌تر.

Blackblaze ادعا می کند که در B2 خود به سرعت آپلود دست یافته است فضای ذخیره ابری پلتفرمی که تا ۳۰ درصد سریعتر از AWS S3 با ضربه زدن به یک “Shard stash” بر اساس درایوهای حالت جامد (SSD) است.

زمانی که مشتریان قبلاً فایل‌های کوچکی را در Blackblaze B2 آپلود می‌کردند، داده‌ها روی چندین هارد دیسک نوشته می‌شد و اینها باید قبل از بازگرداندن پاسخ به مشتری تکمیل می‌شد. اما داده ها در حال حاضر بر روی هارد دیسک ها و همچنین برخی از SSD ها – که در همان زمان به عنوان “shard stash” شناخته می شوند، نوشته می شوند. اطلاعات ذخیره شده در SSD فقط تا زمانی ذخیره می شود که هارد دیسک تمام داده ها را دریافت کند و پس از آن این کپی ها حذف می شوند. از آنجایی که آپلود در SSD بسیار سریعتر از HDD است، نتیجه آپلود سریعتر است.

این شرکت فناوری ذخیره سازی جدید خود را با آپلود یک فایل ۲۵۶ کیلوبایتی و یک فایل ۱ مگابایتی در سرورهای Blackblaze B2 US East و همچنین معادل های AWS S3 محک زد – و دریافت که فایل ۳۰٪ سریعتر از S3 برای فایل قبلی و ۱۰٪ سریعتر برای فایل قبلی است. دومی

به دنبال الهام گرفتن از رابسون اینتل

هنگامی که یک برنامه کلاینت فایل‌ها را آپلود می‌کند، Blackblaze معمولاً یک غلاف هماهنگ کننده را به کار می‌گیرد تا آنها را به ۱۶ قطعه داده در کنار چهار خرده برابری تقسیم کند. سپس این ۲۰ اشتراک روی ۲۰ هارد دیسک مختلف نوشته می شود.

هنگام استفاده از هارد دیسک، اتفاقاً، بیشتر زمانی که برای نوشتن فایل طول می‌کشد، صرف انتظار برای چرخش صفحه درایو به محل مناسب می‌شود. این داده ها ابتدا در حافظه پنهان نوشته می شوند و سپس در آینده روی دیسک فیزیکی نوشته می شوند. تا این مرحله، کاربران پاسخ “موفقیت” دریافت نخواهند کرد.

اما حتی بهترین هارد دیسک ها بسیار کندتر از SSD ها هستند، و مهندسان این شرکت موفق شده اند راهی برای گنجاندن آنها در فرآیند آپلود و افزایش عملکرد بدون افزایش هزینه ها پیدا کنند. ذخیره‌سازی ابری جدید و بهبود یافته B2 به هماهنگ‌کننده اجازه می‌دهد فایل‌های کمتر از ۱ مگابایت را به ۲۰ قطعه تقسیم کند که به HDD ارسال می‌شوند، اما خرده‌های اضافی نیز به سرورهای مجهز به ده میکرو SSD ارسال می‌شوند.

از آنجایی که نوشتن در SSD بسیار سریعتر است، این سرورهای “shard stash” می توانند به عنوان یک مخزن موقت اما امن برای داده ها عمل کنند و پاسخ “موفقیت” را بسیار سریعتر از استفاده از مدل قبلی برای کاربر ارسال کنند. هنگامی که داده ها به طور ایمن در هارد دیسک آپلود شد، داده ها از درایوهای SSD پاک می شوند و می توان از آنها مجددا استفاده کرد.

شبیه اینتل است سیستم TurboMemory که در دهه ۲۰۰۰ با نام رمز رابسون توسعه یافت، که در بهترین لپ‌تاپ‌های عصر تعبیه شده بود تا سیستم‌ها را بسیار سریع‌تر راه‌اندازی کند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/unlimited-cloud-storage-provider-used-ancient-technique-to-boost-upload-speeds-son-of-intels-robson-makes-a-timid-return-with-ssd-cache-but-on-a-much-much-bigger-scale

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *