از Copilot در ویندوز ۱۱ متنفرید؟ ابزارهای رایگان حفظ حریم خصوصی اکنون می توانند از شر هوش مصنوعی خلاص شوند

از Copilot در ویندوز ۱۱ متنفرید؟  ابزارهای رایگان حفظ حریم خصوصی اکنون می توانند از شر هوش مصنوعی خلاص شوند

DoNotSpy11، یک ابزار رایگان ضد ردیابی که هدف آن سطح حریم خصوصی خود را محکم تر نگه دارید در ویندوز ۱۱ (و ۱۰)، به‌تازگی به‌روزرسانی دریافت کرده‌ایم که به آن امکان می‌دهد با Copilot مقابله کند – همانطور که O&O ShutUp10 (ما بعداً به آن باز خواهیم گشت).

سخت افزار تام متوجه شدیم که نسخه جدید DoNotSpy11 (v1.2.0.0) با پشتیبانی از Windows 11 23H2، به‌روزرسانی سالانه تازه منتشر شده برای امسال، ارائه می‌شود.

به روز رسانی ۲۳H2 با Copilot ارائه می شودهمانطور که می دانید، و هوش مصنوعی را به عنوان نماد پیش فرض در نوار وظیفه شما قرار می دهد. اگر آن را نمی‌خواهید، DoNotSpy11 اکنون به شما اجازه می‌دهد آن دکمه را غیرفعال کنید – اگرچه به هر حال می‌توانید این کار را در ویندوز ۱۱ انجام دهید.

با این حال، فراتر از آن، DoNotSpy11 گزینه ای برای «غیرفعال کردن کامل Copilot» دارد که مقدمه جدیدی در مجموعه اقدامات برنامه برای حفظ حریم خصوصی است.

علاوه بر این گزینه‌های حفظ حریم خصوصی بسیار بیشتری در اینجا وجود دارد، از جمله غیرفعال کردن عناصر مختلف تله‌متری ویندوز ۱۱ (داده‌های استفاده از سیستم عامل ارسال شده به مایکروسافت)، خلاص شدن از شر اعلان‌های صفحه قفل، غیرفعال کردن ویجت‌ها و موارد دیگر.

DoNotSpy11 همچنین تلاش زیادی برای مقابله با بسیاری از تلاش‌های مایکروسافت برای نفوذ مخفیانه تبلیغات به رابط کاربری ویندوز ۱۱ انجام می‌دهد. این شامل غیرفعال کردن تبلیغات در File Explorer، پیشنهادات در Windows Ink Workspace و برنامه تنظیمات، و همچنین پیشنهادات برنامه منوی Start، و بعلاوه.

پیشنهاد مشابه دیگر، O&O ShutUp10 (که از ویندوز ۱۱ و همچنین ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند)، مشکلات حریم خصوصی ویندوز را حل می‌کند و تنظیمات را برای فرار از دورسنجی مایکروسافت به روشی مشابه تغییر می‌دهد.

این برنامه اخیراً به روز شد تا Copilot را نیز غیرفعال کند و دکمه نوار وظیفه را حذف کند.

می توانید بررسی و دانلود کنید DoNotSpy11 در اینجایا اتصال O&O ShutUp10که هر دو رایگان هستند


تجزیه و تحلیل: دو گزینه قدیمی

DoNotSpy11 و O&O ShutUp10 مدتی است که وجود داشته اند (در واقع، قبل از وجود ویندوز ۱۱ DoNotSpy10 بوده است).

باید توجه داشته باشیم که نسخه اصلی (DoNotSpy10 اولیه برای ویندوز ۱۰) ظاهرا دارای یک پلاگین برای فشار دادن تبلیغات (از قضا، برای چیزی که برای حفظ حریم خصوصی شما طراحی شده است). این بدافزار نبود، اما به ما گفته شده که توسط برخی شناسایی شده است برنامه های آنتی ویروس به عنوان یک برنامه بالقوه ناخواسته (یا PUP). حداقل نسخه رایگان DoNotSpy10، زمانی که برای اولین بار راه اندازی شد، این را داشت، اما دیگر اینطور نیست (توضیحات محصول DoNotSpy11 به وضوح به عنوان “بدون آگهی” مشخص شده است، خوشبختانه).

یکی از مزیت های جایگزین O&O ShutUp10++ این است که نیازی به نصب ندارد – فقط می توان آن را مستقیماً از پوشه دانلود اجرا کرد که مفید است.

با این حال، در هر صورت، شما با مسئولیت خود ادامه می دهید، اگرچه این برای هر نرم افزار شخص ثالث برای ویندوز ۱۱ صادق است.

داشتن توانایی حذف Copilot مطمئنا برای برخی از افرادی که نمی خواهند هوش مصنوعی روی دسکتاپ خود داشته باشند وسوسه انگیزی خواهد بود. در حالی که بسیاری از کاربران از Copilot استقبال می کنند و هستند در مورد پتانسیل خود هیجان زده استهمیشه افراد محتاط تری وجود خواهند داشت که هوش مصنوعی را روی دسکتاپ خود نمی خواهند – به خصوص نه در حال حاضر، در مراحل اولیه آن، زمانی که قدرت Copilot برای تعامل با تنظیمات ویندوز ۱۱ هنوز بسیار محدود است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows/hate-copilot-in-windows-11-free-privacy-tools-can-now-get-rid-of-the-ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *