استارت‌آپ بریتانیایی ماهواره هوش مصنوعی را برای ارائه تصاویری نزدیک به زمان واقعی از زمین پرتاب می‌کند

فناوری فضایی مستقر در بریتانیا استارت آپ Open Cosmos یک ماهواره جدید مجهز به هوش مصنوعی را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است که می تواند تصاویری تقریباً لحظه ای از زمین ارائه دهد.

ماهواره، HAMMER – مخفف هوش مصنوعی فراطیفی برای نظارت بر دریایی و واکنش اضطراری – دوشنبه با موفقیت در مدار زمین منفجر شد. اسپیس ایکس موشک فالکون ۹٫

ماموریت آن ارائه تصویربرداری با وضوح بالا از سراسر اقیانوس اطلس برای کمک به مقامات برای نظارت بر محیط زیست دریایی یا واکنش به بلایای طبیعی در صورت وقوع است.

حدس زدید کلید توانایی های HAMMER این است که هوش مصنوعی. به طور معمول ماهواره‌های رصد زمین تصاویر را برای پردازش به زمین ارسال می‌کنند که ممکن است روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد.

استارت‌آپ بریتانیایی ماهواره هوش مصنوعی را برای ارائه تصاویری نزدیک به زمان واقعی از زمین پرتاب می‌کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

با این حال، HAMMER مجهز به یک پردازشگر تصویر داخلی است که توسط استنتاج هوش مصنوعی کار می‌کند و می‌تواند داده‌ها را در عرض چند دقیقه پردازش و به زمین ارسال کند – سیستمی که “هوش زمینی زنده” نامیده می‌شود.

در چیزی که به عنوان اولین جهان در نظر گرفته می شود، این اطلاعات از طریق یک برنامه تلفن همراه قابل دسترسی است. “ارتباط دو طرفه به آنها اجازه می دهد تا دستورات را به ماهواره ارسال کنند، درخواست مشاهدات دقیق تر یا هدایت آن به مناطق جدید.” شان میچل، مدیر ارشد تجاری در Ubotica، یک شرکت ایرلندی که به Open Cosmos در توسعه سیستم هوش مصنوعی کمک کرد.

HAMMER به یک دوربین فوق طیفی با وضوح بالا مجهز شده است. این دوربین از صدها نوار طیفی باریک عکس می گیرد و ترکیب شیمیایی اجسام را آشکار می کند. این ماهواره را قادر می‌سازد تا علائم شیمیایی مانند نشت نفت را شناسایی کند یا ساختار مصالح ساختمان‌ها را تعیین کند.

Oriol Aragon Casaled، مدیر ماموریت در Open Cosmos گفت: “شامل یک دوربین فراطیفی و برد هوش مصنوعی پیشرفته ترین تصویربرداری در بازار را تضمین می کند.”

در حالی که این ماهواره در حال حاضر بر ماموریت های دریایی متمرکز است، سازندگان آن می گویند که تکرارهای آینده دستگاه دارای چندین کاربرد بالقوه است، از جمله برای کشاورزی دقیق، نظارت بر زیرساخت های انرژی، و پاسخ به بلایای زمینی.

اواخر سال گذشته، Open Cosmos 50 میلیون دلار تن به دست آوردo گسترش راه اندازی و توسعه ماهواره های بزرگتر و حتی صورت های فلکی کامل. این شرکت همچنین در حال توسعه یک پلت فرم تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای به نام DataCosmos است.


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-startup-ai-satellite-real-time-images-of-earth-spacex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *