استارتاپ دریایی مستقر در هنگ کنگ قایق های خورشیدی خودران جدیدی را برای پاکسازی رودخانه های هند راه اندازی می کند.

در تلاش برای مقابله با موضوع فزاینده آلودگی رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها در هند، استارت‌آپ فناوری دریایی Clearbot مستقر در هنگ‌کنگ از برنامه‌هایی برای راه‌اندازی ناوگان پیشرفته‌تر از قایق‌های خودمختار خورشیدی بزرگ‌تر رونمایی کرد. این شناورهای پیشرفته که قرار است در ماه مارس مستقر شوند، با هدف تقویت چشمگیر تلاش‌های مداوم Clearbot در پاکسازی آب‌های آلوده هستند.

هر یک از قایق های برقی خودران جدید Clearbot دارای ظرفیت قابل توجهی برای جمع آوری تقریباً ۵۰۰ کیلوگرم زباله پلاستیکی و سایر زباله ها از رودخانه و اقیانوس است. این نشان دهنده دو برابر شدن این قابلیت در مقایسه با پاک کننده های روباتیک موجود این شرکت است که در حال حاضر در دریاها و دریاچه های هند در حال عملیات هستند.

Clearbot که توسط فارغ التحصیلان دانشگاه هنگ کنگ در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، به دنبال ایجاد انقلابی در بخش خدمات دریایی است، همانطور که توسط Utkarsh Goel، یکی از بنیانگذاران، و مدیر ارشد فناوری برجسته شده است. چشم‌انداز این است که وظایفی را که به‌طور سنتی توسط قایق‌های دیزلی سرنشین دار انجام می‌شود، خودکار و برق‌رسانی کند و در نتیجه پایداری در صنعت را تقویت کند.

Clearbot که ابتدا به عنوان یک ابتکار دانشجویی برای کمک به موج سواران اندونزیایی در پاکسازی موثر آبراه ها تصور شد، از آن زمان به یک تلاش جهانی تبدیل شده است. تحقق تقاضای قابل توجه برای زیرساخت های دریایی پایدار، بنیانگذاران گوئل و سیدهانت گوپتا را بر آن داشت تا دامنه خود را گسترش دهند.

در طول سال گذشته، Clearbot 13 قایق را مستقر کرده است که قادر به جمع‌آوری روزانه ۲۵۰ کیلوگرم زباله پلاستیکی هستند و به پروژه‌هایی در هنگ کنگ و هند می‌پردازند. این کشتی‌های الکتریکی مستقل به طور مستقل در آب‌ها حرکت می‌کنند، زباله‌های سطحی را جمع‌آوری کرده و برای بازیافت بعدی ذخیره می‌کنند.

هند که تقریباً ۱۳ درصد از پلاستیک اقیانوس های جهان را تامین می کند، همچنان یک نقطه کانونی برای گسترش Clearbot است. پروژه های آزمایشی اخیر در شهرهایی مانند شیلونگ و بنگالورو، اثربخشی فناوری Clearbot را در کاهش قابل توجه زباله های موجود در آب به نمایش گذاشته است.

آخرین تلاش‌های Clearbot در مقطع حساسی به وقوع می‌پیوندد، زیرا آگاهی جهانی از اثرات مضر آلودگی اقیانوس‌ها همچنان در حال افزایش است. با حداقل ۱۱ میلیون تن پلاستیک که سالانه وارد اقیانوس ها می شود، ابتکاراتی مانند Clearbot گام های حیاتی در جهت کاهش تخریب محیط زیست است.

علاوه بر این، تعهد Clearbot به پایداری فراتر از جمع آوری زباله است. این شرکت با استفاده از انرژی خورشیدی برای ناوگان خود، انتشار کربن مرتبط با کشتی های معمولی دیزلی را حذف می کند.

این رویکرد نوآورانه توجه و سرمایه گذاری را به خود جلب کرده است، با ارزش گذاری قابل توجه ۴ میلیون دلاری که در دور سرمایه گذاری اولیه Clearbot تضمین شده است. حامیان شامل نهادهای برجسته ای مانند صندوق کارآفرینی علی بابا و Gobi Partners GBA هستند که بر اعتماد به پتانسیل Clearbot برای ایجاد تغییرات مثبت در صنعت خدمات دریایی تأکید می کند.

همانطور که Clearbot به ایجاد شراکت و گسترش دامنه خود ادامه می دهد، معرفی قایق های پیشرفته خودران آن نشان دهنده گامی قابل توجه به سمت اقیانوس های پاک تر و پایدارتر است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/hong-kong-based-marine-startup-launches-new-self-driving-solar-boats-to-clean-up-indian-rivers-13708582.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *