استارت آپ هلندی برنده ۱۵ میلیون یورو برای توسعه اولین کارخانه باتری های حالت جامد است

استارت آپ هلندی برنده ۱۵ میلیون یورو برای توسعه اولین کارخانه باتری های حالت جامد است

همانطور که جهان برق می‌شود، مسابقه برای ساخت باتری‌های بهتری ادامه دارد که شما را به جلوتر می‌برد، سریع‌تر شارژ می‌شود، ایمن‌تر و پایدارتر است.

هلندی استارت آپ LionVolt در حال توسعه باتری‌های حالت جامد سه بعدی است که می‌گوید تمام موارد بالا را نشان می‌دهد – و فقط ۱۵ میلیون یورو برای افزایش تولید جمع‌آوری کرده است.

LionVolt – که از مرکز هولست TNO در آیندهوون، هلند بیرون آمده است – روی باتری‌های حالت جامد کار می‌کند که حاوی لیتیوم مایع رایج در دستگاه‌های لیتیوم یون استاندارد نیستند.

در عوض، باتری‌ها از یک لایه نازک حاوی میلیاردها ستون جامد تشکیل شده‌اند که یک معماری سه بعدی با مساحت بزرگ ایجاد می‌کند. در مقایسه با باتری‌های لیتیومی، یون‌ها فقط باید مسافت کوتاهی را طی کنند که باعث می‌شود شارژ و دشارژ سریع‌تر شود. استفاده از یک ماده جامد به جای مایع نیز به این معنی است که باتری نتواند آتش بگیرد یا منفجر شود.

به عنوان مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این استارتاپ کارل مک گلدریک قبلا توضیح داد به TNW، افزایش سطح در داخل باتری تقریباً اجازه می دهد رکوردشکنی چگالی انرژی ۴۵۰ وات ساعت بر کیلوگرم برای مقایسه، ۴۶۸۰ سلول تسلا بین ۲۴۴ تا ۲۹۶ وات بر کیلوگرم وزن دارد.

LionVolt همچنین ادعا می‌کند که باتری‌هایش ۵۰ درصد وزن کمتری دارند و در مقایسه با پیشرفته‌ترین باتری‌های لیتیوم یون موجود امروزی، ۲۰۰ درصد عملکرد بهتری دارند. این سلول‌ها در حال حاضر می‌توانند در پوشیدنی‌ها استفاده شوند، اما این شرکت در نهایت قصد دارد یک کارخانه بزرگ در آیندهوون برای ساخت باتری‌های خودروهای الکتریکی بسازد.

LionVolt با تامین مالی جدید، که مجموع جمع آوری شده شرکت را تا کنون به ۳۰ میلیون یورو می رساند، به نظر می رسد فاز بعدی رشد را آغاز کند.

یک تشکر بزرگ از سرمایه گذاران ما برای اعتماد آنها به ما،” این شرکت در ادامه گفت لینکدین. مشتاقانه منتظر شتاب بخشیدن به LionVolt به عنوان یک شرکت پیشرو در نسل بعدی باتری با استفاده از نقاط قوت اصلی تیم هایمان در هلند و بریتانیا هستیم.

اطلاعیه کامتنها دو هفته پس از اینکه LionVolt AMTE Power را تصاحب کرد، سازنده سلول باتری اسکاتلندی را از مدیریت خارج کرد.

AMTE Power که رفت ورشکستگی در ماه دسامبر، متخصص در سلول های لیتیوم-یون و سدیم-یون مورد استفاده در باتری های EV با کارایی بالا و ذخیره انرژی طولانی مدت.

بر اساس این قرارداد، LionVolt اکنون مالک کسب و کار تولید و تولید سلول باتری این شرکت در تورسو، اسکاتلند است. این سایت را برای تولید فناوری باتری حالت جامد خود تغییر خواهد داد.

Sandeep Unnikrishnan، مدیر ارشد فناوری LionVolt، آن را یک “سناریوی رویایی” برای یک شرکت فناوری عمیق مانند آنها خواند. “این به ما کمک می کند تا با بهره گیری از تخصص تولید تیم در اسکاتلند، فناوری نوآورانه باتری سه بعدی خود را سریعتر به بلوغ برسانیم و در نتیجه زمان ورود به بازار را کاهش دهیم.”

در شروع شلوغ سال برای LionVolt، این استارتاپ همچنین فضایی را برای راه اندازی اولین خود فراهم کرد. کارخانه تولید آزمایشی در پردیس صنایع برین پورت (BIC) در آیندهوون.

موفقیت های اخیر LionVolt خبر خوبی برای اتحادیه اروپا است هل دادن برای افزایش سهم خود از تولید باتری در میان صنعت تحت سلطه واردات ارزان از چین.

در سال ۲۰۱۹، این بلوک یک سرمایه گذاری کرد عظیم ۶۰ میلیارد یورو به خودروهای برقی داخلی و تولید باتری، که بدون شک به برخی از امیدوارکننده‌ترین استارت‌آپ‌های اروپایی، مانند Northvolt کمک کرد تا به جایی که اکنون هستند، ارتقا پیدا کنند.

مانند بسیاری از شرکت های دیگر، مانند CATL در چین یا تویوتا در ژاپن، پیشرفت ها را اعلام کند در باتری های حالت جامد، اروپا بدون شک باید بودجه خود را دو برابر کند. این که آیا این کار را انجام می دهد یا نه می تواند برای LionVolt و استارت آپ های باتری اروپایی تعیین کننده باشد.

همانطور که مک گلدریک تاکید کرد، اگر اروپا اصلاً در رقابت بزرگ باتری‌ها نقش برجسته‌ای داشته باشد، سرمایه‌گذاری در فناوری جدید – که به معنای استفاده از شانس برای شرکت‌های جوان‌تر است – ضروری است.

او می گوید: «ما باید شجاع تر باشیم. در غیر این صورت، ما تمام باتری های خود را از چین می خریم.


منبع: https://thenextweb.com/news/dutch-startup-wins-e15m-to-develop-first-solid-state-battery-factory

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *