استارلینک ایلان ماسک اولین ماهواره Direct-To-Cell را به فضا پرتاب کرد و باعث افزایش اتصال در مناطق دورافتاده خواهد شد.

اسپیس ایکس با موفقیت ۲۱ ماهواره Starlink را از مجتمع پرتاب فضایی ۴ شرق در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به مدار پایین زمین پرتاب کرد.

شایان ذکر است، این پرتاب شامل شش ماهواره استارلینک اول مجهز به قابلیت‌های «مستقیم به سلول» بود که به کاربران این امکان را می‌داد که مستقیماً تلفن‌های همراه خود را بدون نیاز به ترمینال استارلینک به شبکه‌های تلفن همراه متصل کنند.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، روز چهارشنبه ویدئویی را به اشتراک گذاشت که در آن اظهار داشت: «اولین پرتاب ماهواره‌های مستقیم به تلفن استارلینک». او تاکید کرد که این نوآوری امکان اتصال تلفن همراه را در هر نقطه از زمین فراهم می کند.

با این حال، ماسک تصریح کرد که قابلیت Direct-to-Cell تنها ۷ مگابایت در هر پرتو را با پرتوهای بزرگ پشتیبانی می کند، که آن را برای مکان هایی مناسب می کند که اتصال سلولی ندارند اما به طور قابل توجهی با شبکه های تلفن همراه زمینی موجود رقابت نمی کند.

اتصال ماهواره‌ای مستقیم به سلول به سیستم ارتباطی اطلاق می‌شود که در آن ماهواره‌ها مستقیماً با دستگاه‌های سلولی منفرد (مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها یا دستگاه‌های IoT) بدون نیاز به زیرساخت‌های زمینی میانی ارتباط برقرار می‌کنند.

در شبکه‌های سلولی سنتی، ارتباط بین دستگاه‌ها و ماهواره‌ها معمولاً از طریق برج‌های سلولی زمینی و ایستگاه‌های پایه انجام می‌شود.

با این حال، در اتصال مستقیم ماهواره ای به سلول، این مرحله میانی دور زده می شود و امکان ارتباط مستقیم بین ماهواره و دستگاه سلولی را فراهم می کند.

پست رسمی اسپیس ایکس تأثیر جهانی این ماهواره‌ها را برجسته کرد و گفت: «شش ماهواره @Starlink در این مأموریت با قابلیت مستقیم به سلول، اتصال جهانی را بیشتر می‌کند و به حذف مناطق مرده کمک می‌کند.» کاربران علاقه مند می توانند به اطلاعات بیشتر در http://direct.starlink.com دسترسی داشته باشند.

معرفی ماهواره های Starlink Direct-to-Phone به هدف ارائه دسترسی به تلفن همراه در سراسر جهان و ارائه راه حلی برای مناطقی با پوشش سلولی ناکافی می پردازد. ماهواره های ابتکاری دارای مودم های پیشرفته هستند که به عنوان برج های تلفن همراه در فضا عمل می کنند و به طور بالقوه مناطق مرده خدمات تلفن همراه را در زمین از بین می برند.

SpaceX شراکت با ارائه دهندگان شبکه در سراسر جهان را برای گسترش خدمات مستقیم به سلول، مشابه قراردادهای رومینگ جهانی، پیش بینی می کند. در حال حاضر، چندین ارائه‌دهنده، از جمله T-Mobile در ایالات متحده، Rogers در کانادا، KDDI در ژاپن، Optus در استرالیا، One NZ در نیوزلند، Salt در سوئیس، و Entel در شیلی و پرو، از Direct to Cell برای تعامل متقابل استفاده می‌کنند. دسترسی در کشورهای شریک

در سال ۲۰۲۳، اسپیس ایکس به طور گسترده ای بر گسترش شبکه ماهواره ای Starlink در مدار پایین زمین خود تمرکز کرد. علیرغم مواجهه با چالش‌هایی مانند دو انفجار در طول پروازهای آزمایشی استارشیپ، این شرکت به مأموریت‌های خدمه و باری متعددی به ایستگاه فضایی بین‌المللی دست یافت.

اسپیس ایکس با بیش از ۵۰۰۰ ماهواره فعال، اینترنت با تأخیر نسبتاً پایین را از مدار ارائه می دهد، به پیشرفت جایگاه خود به عنوان پیشرو در اینترنت ماهواره ای ادامه می دهد. پرتاب اخیر بر تعهد اسپیس ایکس به رشد بزرگترین شبکه اینترنت ماهواره ای جهان تاکید می کند.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musks-starlink-launches-first-ever-direct-to-cell-satellite-will-increase-connectivity-in-remote-areas-13572022.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *