اسناد دادگاه سرویس مخفی ایالات متحده تاکتیک های جدیدی را در کلاهبرداری فیشینگ تمدید آنتی ویروس نشان می دهد

اسناد دادگاه سرویس مخفی ایالات متحده تاکتیک های جدیدی را در کلاهبرداری فیشینگ تمدید آنتی ویروس نشان می دهد

جدید اسناد ارائه شده توسط سرویس مخفی ایالات متحده به عنوان بخشی از حکم توقیف اخیر، شکل کاملاً جدیدی از تکنیک های کلاهبرداری فیشینگ با محوریت تمدید آنتی ویروس را نشان داده است.

در این مثال، یک کلاهبردار پس از ارسال ایمیل به قربانی مبنی بر اینکه تمدید خودکار ۳۴۹٫۹۵ دلار در حساب آنها وجود دارد، ۳۴۰۰۰ دلار دزدید، مگر اینکه لغو شود.

سپس قربانی برای انجام این کار با کلاهبرداران تماس گرفت و به او گفته شد که برای اطمینان از بازپرداخت وجه، دسترسی از راه دور به لپ‌تاپ خود را فراهم کند.

حکم اجرا شده

حکم ارائه شده توسط مامور ویژه جولیف از سرویس مخفی ایالات متحده، امیدوار است که ۳۴۰۰۰ دلار را به قربانی بازگرداند زیرا وجوه در حال حاضر در حساب تعلیق JP Morgan Chase به دلیل شناسایی یک تراکنش بالقوه تقلبی به حالت تعلیق درآمده است.

کلاهبردار که در برنامه حکم “بینگسونگ ژو” شناسایی شد، قربانی خود را فریب داد تا نرم افزار دسترسی از راه دور را نصب کند که ژو سپس از آن برای انتقال وجوه از حساب پس انداز قربانیان به حساب خود استفاده می کرد در حالی که اقدامات آنها را زیر یک صفحه آبی پوشانده شده پنهان می کرد.

جولیف در این سند اظهار داشت که در حالی که تاکتیک هایی مانند این چندین سال است که وجود داشته است، استفاده از آنها رو به افزایش است. جولیف در این سند می‌گوید: «مجرم به عنوان نمایندگان قانونی شرکت‌های واقعی ظاهر می‌شوند و از طریق یک سری جعل هویت، در حال مذاکره برای انتقال وجوه از طریق انتقال وجه از حساب بانکی قربانی به حسابی که توسط مجرم کنترل می‌شود، هستند.»

هنگامی که مجرم وجوهی را که با تقلب به دست آورده است، دریافت می کند، انتقال سریع وجوه بین حساب ها برای جلوگیری از کشف مجری قانون، معمول است.

از طریق Bleeping Computer

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/us-secret-service-court-documents-reveal-latest-tactics-in-antivirus-renewal-phishing-scam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *