اسناد فاش شده نشان می دهد که امسال برنامه های عالی گوگل برای هوش مصنوعی، ممکن است قدرتمندترین هوش مصنوعی را راه اندازی کند

گوگل بر این باور است که سال ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که در آن یکی از بزرگترین و قدرتمندترین مدل های هوش مصنوعی که تاکنون وجود داشته را عرضه خواهند کرد. امسال نیز سالی است که آنها برنامه ریزی می کنند، جایی که OpenAI را پذیرفته و خود را به عنوان رهبر راه حل های نرم افزاری عمومی معرفی می کنند.

در سال ۲۰۲۳، چشم انداز هوش مصنوعی با موفقیت ChatGPT OpenAI افزایش سریعی را تجربه کرد.

این پیروزی یک مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی را آغاز کرد و شاهد رقابت غول‌های فناوری مانند متا، گوگل و مایکروسافت برای تثبیت خود به عنوان رهبران این حوزه بود. OpenAI همچنان پیشتاز خود را حفظ می کند، اما افشاگری های اخیر نشان می دهد که گوگل به شدت هدف ارائه پیشرفته ترین، ایمن ترین و مسئولانه ترین هوش مصنوعی جهان را دنبال می کند.

یک سند داخلی که توسط آستانه اهداف بلندپروازانه گوگل را که شامل هفت هدف کلیدی است، آشکار کرد.

اینها شامل افزایش دانش، یادگیری، خلاقیت و بهره‌وری، ساخت مفیدترین پلتفرم‌ها و دستگاه‌های محاسباتی شخصی، فعال کردن نوآوری در Google Cloud، ارائه قابل اعتمادترین محصولات و پلتفرم‌های جهان، ایجاد محیطی استثنایی برای کارمندان، بهبود کارایی شرکت و ارائه خدمات است. صرفه جویی در هزینه.

در حالی که تعهد گوگل به پیشرفت هوش مصنوعی مشهود است، اخراج‌های اخیر در این شرکت برای بهبود کارایی و بهره‌وری شرکت هماهنگ هستند و به بهینه‌سازی نیروی کار بالقوه اشاره می‌کنند.

فشار بر گوگل برای رسیدن به OpenAI، به ویژه با توجه به موفقیت ChatGPT در مقایسه با Bard گوگل، قابل توجه بوده است.

علیرغم معرفی Gemini در سال گذشته، به نظر می رسد که قابلیت های هوش مصنوعی گوگل از OpenAI عقب تر است و این غول فناوری را وادار می کند تا راه های جدیدی را کشف کند.

شایعات حاکی از آن است که OpenAI در حال حاضر روی به‌روزرسانی بزرگ GPT-4 کار می‌کند و فشار بر رقبا را حفظ می‌کند. گوگل در پاسخ، هوش مصنوعی را در محصولات موجود مانند گوشی‌های هوشمند پیکسل، برنامه‌های کاربردی تجاری و جستجوی هوش مصنوعی مولد ادغام کرده است.

در حالی که ممکن است گوگل یک محصول هوش مصنوعی معادل ChatGPT تولید نکرده باشد، گمانه‌زنی‌هایی درباره یک چت بات جدید با مدل قدرتمند Gemini Ultra وجود دارد.

پویایی چشم انداز هوش مصنوعی همچنین نشان می دهد که تجارت ابری مایکروسافت که با مشارکت آن با OpenAI تقویت شده است، رشد سریعی را تجربه می کند و به طور بالقوه از گوگل در این حوزه پیشی می گیرد. مسابقه هوش مصنوعی ادامه دارد و غول های فناوری برای برتری و نوآوری در این زمینه تحول آفرین رقابت می کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/leaked-documents-reveal-googles-lofty-plans-for-ai-this-year-may-launch-the-most-powerful-ai-yet-13651002.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *