اسپیس ایکس از NLRB در تلاش برای وقفه در پرونده کار ناعادلانه شکایت می کند

هیئت ملی روابط کار (NLRB) اخیراً متهم SpaceX اخراج غیرقانونی هشت کارمندی را که یک نامه نوشتند نامه سرگشاده انتقادی رفتار ایلان ماسک در شبکه های اجتماعی و همچنین واکنش شرکت به آن. در حال حاضر، با توجه به بلومبرگاسپیس ایکس در تلاش است تا با شکایت از هیئت کارگری، پیشرفت شکایت را متوقف کند. طبق گزارش ها، این شرکت در دادخواست خود استدلال می کند که این شکایت باید رد شود زیرا ساختار NLRB “غیرقانونی” است.

شکایت SpaceX به نحوه برگزاری جلسات استماع هیئت کارگری حمله می کند. NLRB از قضات اداری خود برای رسیدگی های خود استفاده می کند و این شرکت می گوید که آن را از “حق قانون اساسی خود برای محاکمه توسط هیئت منصفه” محروم می کند. شرکت‌ها می‌توانند از احکام قضات آژانس به اعضای NLRB در واشنگتن درخواست تجدید نظر کنند و حتی می‌توانند تا آنجا پیش بروند که درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه فدرال تشدید کنند. ظاهراً اسپیس ایکس به دادگاه گفته است که پرونده علیه این شرکت باید متوقف شود تا از این که شرکت مجبور به انجام مراحل اداری طولانی‌مدت نزد یک آژانس با ساختار غیرقانونی شود، جلوگیری شود.

نامه سرگشاده ای که در مرکز این پرونده قرار دارد، رفتار ماسک در شبکه های اجتماعی را “منبع مکرر حواس پرتی و خجالت” خوانده است. این “رفتار مضر توییتر” مدیر اجرایی، از جمله توییتی که در آن او در مورد اتهامات سوء رفتار جنسی علیه خود شوخی کرد، انتقاد کرد. در این نامه از شرکت خواسته شده است که تمام رهبری را در قبال اقدامات خود پاسخگو و رفتار مضر را محکوم کند. در شکایت NLRB آمده است که اسپیس ایکس در مجموع ۹ کارمند خود را به دلیل این نامه اخراج کرد، که به این معنی است که آنها به طور غیرقانونی به دلیل “درگیر شدن در فعالیت های هماهنگ محافظت شده در محل کار” اخراج شده اند.

اسپیس ایکس در شکایت خود گفت که این نامه سرگشاده ” باعث حواس پرتی قابل توجهی برای کارمندان اسپیس ایکس در سراسر کشور شد” و این کار اخراج شد. کارکنان درگیر “به دلیل نقض بسیاری از سیاست های شرکت.” مانند رویترز یادآور می شود، شرکت فضایی خصوصی در گذشته از تاکتیک مشابهی استفاده کرد تا وزارت دادگستری ایالات متحده را از پیگیری یک پرونده اداری که این شرکت را متهم به متهم کرد شیوه های تبعیض آمیز استخدام. SpaceX همچنین در اعتراض به این واقعیت که قضات اداری وزارت دادگستری دارای اختیاراتی برای مقامات منصوب شده توسط رئیس جمهور هستند، شکایت کرد، حتی اگر آنها فقط توسط دادستان کل ایالات متحده منصوب شده باشند. شرکت با موفقیت متقاعد قاضی پرونده اداری علیه خود را در حالی که دعوی خود در جریان بود متوقف کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/spacex-sues-nlrb-in-an-attempt-to-interrupt-unfair-labor-case-115553497.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/spacex-sues-nlrb-in-an-attempt-to-interrupt-unfair-labor-case-115553497.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *