اسپیس ایکس برای چهارمین روز متوالی پرتاب فالکون هوی را پاکسازی می کند

اسپیس ایکس برای چهارمین روز متوالی پرتاب فالکون هوی را پاکسازی می کند
موشک فالکون هوی در سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی در فلوریدا. اسپیس ایکس

اسپیس‌ایکس پرتاب چهارشنبه شب موشک فالکون هوی با تقویت‌کننده سه‌گانه را پاک‌سازی کرد و چهارمین تأخیر از این دست در چند روز اخیر است.

در پیام قبلی، شرکت پروازهای فضایی تجاری اعلام کرد که شرایط بد آب و هوایی در محل پرتاب در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به این معنی است که تنها ۴۰ درصد احتمال دارد موشک در روز چهارشنبه بلند شود. ولی در پیام بعدیهیچ اشاره ای به این موضوع نکرد و فقط گفت که در حال پاک کردن پرتاب است و از این تاخیر برای انجام “خریدهای سیستم اضافی” استفاده خواهد کرد.

این سازمان افزود که “مراقب آب و هوا” است و پس از تصمیم گیری، برنامه پرتاب جدیدی را اعلام خواهد کرد.

از دست نده:

پرتاب های هدفمند فالکون هوی در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه به دلایل مختلف از جمله شرایط نامناسب جوی و یک “مشکل جانبی” نامشخص در زمین در محل پرتاب متوقف شد.

ماموریت USSF-52، هنگامی که سرانجام آغاز شد، هواپیمای آزمایشی X-37B را برای نیروی فضایی ایالات متحده (USSF) به مدار خواهد برد.

این فضاپیمای بدون خدمه شبیه یک نسخه کوچکتر از شاتل فضایی است که اکنون از رده خارج شده است و از اولین پرواز خود در سال ۲۰۱۰ تاکنون ۶ پرواز قبلی انجام داده است.

این ماموریت شامل آزمایش‌های مختلفی می‌شود، از جمله «بهره‌برداری از فضاپیما در رژیم‌های مداری جدید، آزمایش با فناوری‌های آگاهی حوزه فضایی آینده، و بررسی اثرات تشعشع بر مواد ارائه‌شده توسط ناسا». بر اساس USSF.

سرهنگ دوم جوزف فریتشن، مدیر برنامه X-37B، در اظهار نظر در مورد ماموریت آتی، گفت: “ما هیجان زده هستیم که ظرفیت های X-37B قابل استفاده مجدد را با استفاده از ماژول خدمات اثبات شده پرواز و موشک فالکون هوی گسترش دهیم. انجام چندین آزمایش پیشرفته برای وزارت نیروی هوایی و شرکای آن.

این اولین باری خواهد بود که اسپیس ایکس پس از اینکه USSF قبلا از United Launch Alliance برای ماموریت ها استفاده کرده بود، این هواپیمای فضایی را در مدار قرار می دهد.

برخلاف موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس که بیش از ۲۸۰ بار در مجموعه ای از ماموریت ها پرتاب شده است، فالکون هوی از اولین ماموریت خود در سال ۲۰۱۸ تنها هفت بار پرواز کرده است. نیروی رانش ۵٫۵ میلیون پوندی آن در هنگام پرتاب، آن را به یکی از پرتاب ترین ها تبدیل کرده است. موشک های قدرتمندی که امروز در حال عملیات هستند. با این حال، به طور قابل توجهی کمتر از وسیله نقلیه استارشیپ اسپیس ایکس – شامل تقویت کننده سوپر سنگین و فضاپیمای استارشیپ – که حدود ۱۷ میلیون پوند نیروی رانش دارد. استارشیپ هنوز در حال آزمایش است و تا به امروز فقط دو پرواز انجام داده است که هر دوی آنها انجام شده است با انفجارهای هوا کوتاه شد.

اسپیس ایکس پرتاب فالکون هوی را به صورت زنده پخش خواهد کرد که امیدواریم در روزهای آینده انجام شود. در اینجا نحوه تماشا آمده است.

توصیه های سردبیران







این سازمان افزود که “مراقب آب و هوا” است و پس از تصمیم گیری، برنامه پرتاب جدیدی را اعلام خواهد کرد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/space/spacex-scrubs-falcon-heavy-launch-for-fourth-day-in-a-row/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *