اسپیس ایکس ۸ کارمند منتقد ایلان ماسک را اخراج کرد

هیئت ملی روابط کار ایالات متحده (NLRB) شکایتی علیه اسپیس ایکس تنظیم و آن را متهم به اخراج غیرقانونی هشت کارمندی کرده است که پیش‌تر از رهبر این شرکت انتقاد کرده بودند.

به گزارش نیویورک تایمز، کارمندان اخراج‌شده با انتشار نامه‌ای، رفتار ایلان ماسک در رسانه‌های اجتماعی را موجب حواس‌پرتی و خجالت کارکنان شرکت دانسته بودند.

NLRB می‌گوید که اسپیس ایکس با اخراج کارکنان به دلیل ورود به فعالیت‌های جمعی هماهنگ شده در محل کار‌، مرتکب یک رویه‌ی کاری ناعادلانه شده است. این هیئت همچنین اسپیس‌ایکس را به سرک‌کشیدن در فعالیت‌های کارمندان و کنترل‌گری متهم کرده است.

یک کارمند اسپیس‌ایکس در مورد شوخی‌های رکیکی که ماسک درباره‌ی اتهامات سوء رفتار جنسی علیه خود انجام می‌داد، ابراز نگرانی کرده بود. ظاهراً اسپیس ایکس شاکی را با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار از شکایت منصرف کرد.

کارمندانی که در نوشتن نامه مشارکت داشتند، ظرف چند ساعت پس از انتشار آن، توبیخ شدند. همچنین ۵ کارمند روز بعد و ۴ نفر دیگر در ماه های بعد اخراج شدند.

پیج هالند-تیلن، یکی از کارکنان اخراج‌شده، می‌گوید: «در اسپیس‌ایکس موشک‌ها ممکن است قابل استفاده‌ی مجدد باشند، اما افرادی که آن‌ها را می‌سازند راحت اخراج می‌شوند.»

در صورت عدم مصالحه، پرونده در تاریخ ۱۵ اسفند به قاضی ارجاع داده می‌شود. اگر NLRB تشخیص دهد که اسپیس ایکس قوانین کار را نقض کرده است، می‌تواند به شرکت دستور دهد که این کارکنان را به کار بازگرداند و حتی حقوق مناسبی نیز به خاطر چند ماه اخراج اجباری به آن‌ها بدهد.

ماسک از سال‌ها قبل از طریق دیگر شرکت‌هایش با NLRB درگیر شده است. این نهاد قبلاً X را به اخراج غیرقانونی کارمندی متهم کرده بود که به دلیل تمایل به ادامه‌ی دورکاری، از بازگشت به محل کار خودداری کرده بود. NLRB از تسلا نیز شکایت کرده است.


منبع: https://www.zoomit.ir/business/414351-space-x-firing-employees-criticizing-elon-musk/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *