افرادی که از ویژن پرو اپل هنگام رانندگی استفاده می کنند، ایالت های ایالات متحده را در تلاش برای اصلاح قوانین رانندگی ترک کرده است

هدست ویژن پرو اپل که اخیراً با قیمت ۳۵۰۰ دلار عرضه شده است، بحث‌هایی را برانگیخته است زیرا کاربران درگیر فعالیت‌های مخاطره‌آمیز هستند، از جمله پوشیدن هدست در حین رانندگی، در باشگاه و حتی در بازی‌های NBA.

ویدئوهای ویروسی افرادی را در حال حرکت تسلا با هدست به تصویر می‌کشند که انتقاد مقامات دولتی و حامیان ایمنی را به دنبال دارد.

وزیر حمل و نقل ایالات متحده، پیت بوتیگیگ، پس از پخش ویدیوهایی از رانندگان تسلا که از هدست اپل ویژن پرو استفاده می کنند، بر اهمیت حفظ کامل و توجه رانندگان تاکید کرد.

Buttigieg نوشته است: “یادآوری – همه سیستم های پیشرفته کمک راننده که امروزه در دسترس هستند، نیاز دارند که راننده انسانی همیشه کنترل داشته باشد و به طور کامل درگیر وظیفه رانندگی باشد.”

علیرغم هشدارهایی که در راهنمای کاربر اپل ویژن پرو در مورد استفاده از هدست هنگام کار با وسیله نقلیه در حال حرکت یا در شرایطی که نیاز به توجه به ایمنی دارد، کاربرانی که این دستورالعمل ها را زیر پا گذاشته اند.

حواس پرتی رانندگی در ایالات متحده در حال افزایش است، با ۳۵۲۲ مورد مرگ گزارش شده در سال ۲۰۲۱، که ۸ تا ۹ درصد از مرگ و میرهای ناشی از خودرو را شامل می شود که به فعالیت هایی مانند پیام کوتاه، غذا خوردن و سرگرمی های داخل ماشین مربوط می شود.

نگرانی در مورد رانندگی پرت شده به وسایل نقلیه با ویژگی های خودران نیز گسترش می یابد، همانطور که در فراخوان ۲ میلیون وسیله نقلیه تسلا در ماه دسامبر به دلیل مشکلات مربوط به ویژگی های خودران نشان داد. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه به این تصور اشاره می کند که وسایل نقلیه نیمه خودکار معادل خودروهای کاملاً خودران هستند و باعث می شود رانندگان توجه خود را از جاده منحرف کنند.

شایان ذکر است، یکی از افرادی که ویدیویی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد هنگام رانندگی یک تسلا نیمه خودکار، اپل ویژن پرو را پوشیده و ظاهراً توسط پلیس زیر گرفته می‌شود، جنجال برانگیخت. لنتینی ادعا کرد که دستگاه او در حالت شفافیت قرار دارد و به او اجازه می‌دهد جاده را از طریق دوربین هدست ببیند.

پیچیدگی های قانونی در مورد فناوری های منحرف کننده در خودروها این موضوع را پیچیده تر می کند. تناقضات قوانین در سراسر ایالت‌ها، مانند ممنوعیت استفاده از دستگاه‌های دستی و ارسال پیامک، به چالش‌هایی در اجرای مقررات حواس‌پرتی رانندگی کمک می‌کند.

به‌علاوه، معرفی فن‌آوری‌های نصب‌شده روی صورت سؤالاتی را در مورد چگونگی تطبیق قوانین رانندگی با حواس‌پرتی ایجاد می‌کند.

سرنوشت اپل ویژن پرو از نظر موانع نظارتی نامشخص است و منعکس کننده بحث های گذشته پیرامون عینک گوگل است.

تا زمانی که دستورالعمل‌های روشنی ایجاد نشود، کاربران ممکن است به ارائه توصیه‌های ایمنی ادامه دهند، به شیرین کاری‌های آنلاین دامن بزنند و نگرانی‌هایی را در مورد استفاده مسئولانه از فناوری‌های فراگیر در جاده‌ها ایجاد کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/people-using-apples-vision-pro-while-driving-has-left-us-states-scrambling-to-amend-driving-laws-13693602.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *