افراد نوجوان هیچ علاقه‌ای به شبکه اجتماعی ایکس ندارند

در جلسه‌ی کمیته‌ی قضایی سنا که تمرکز آن روی ایمنی آنلاین کودکان بود، لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، با گفتن اینکه کمتر از یک درصد کاربران آمریکایی ایکس نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله هستند، حضور آن‌ها در ایکس را کم‌رنگ جلوه داد.

یاکارینو کاربران آمریکایی ایکس را ۹۰ میلیون اعلام کرد؛ کمتر از آمار Statista تا ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۲) که ۹۵٫۴ میلیون نفر را گزارش داده بود.

زمانی که ایلان ماسک ایکس (توییتر سابق) را خریداری کرد، ایالات متحده بزرگترین بازار این پلتفرم بود. ماسک پاییز گذشته ادعا کرد که تعداد کاربران فعال ایکس به ۵۵۰ میلیون رسیده است. یاکارینو ماه پیش اشاره کرد که کاربران ایکس در حال افزایش هستند و در ۷ روز اول دسامبر (اواسط آذر) بیش از ۱۰ میلیون کاربر جدید در سایت ثبت‌نام کرده‌اند.

بر اساس آماری که یاکارینو با سنای ایالات متحده به اشتراک گذاشت و همچنین طبق مطالعات معتبر، تعداد مخاطبان ایکس نسبت‌به سال گذشته با افت مواجه شده است. بخشی از این اتفاق می‌تواند به خاطر تولد شبکه‌ی اجتماعی تردز و بلواسکای باشد.

عملکرد شبکه‌ی اجتماعی ایکس در مسدود کردن محتواهای CSAM (سوءاستفاده‌ی جنسی آنلاین از کودکان) همواره مورد انتقاد قرار گرفته‌ است. یاکارینو تا حد زیادی از جواب دادن به سؤالاتی در مورد برنامه‌های ایکس برای مبارزه با CSAM طفره رفت.

یاکارینو ایکس را «یک شرکت ۱۴ ماهه» نامید و آن را کاملاً از توییتر قبل از ماسک جدا کرد. او ادعا کرد ایکس تدابیر حفاظت از کودکان و ایمنی را در اولویت قرار داده و تقویت ایمنی با کنترل‌های والدین در برنامه‌های ایکس گنجانده شده است.

ایکس ۱۲٫۴ میلیون حساب کاربری را به دلیل نقض سیاست‌های CSE (استثمار جنسی کودکان) در سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآورده و ۸۵۰ هزار گزارش به NCMEC (مرکز ملی کودکان مفقود و مورد سوء استفاده قرار گرفته) ارسال کرده است؛ آماری به مراتب بیشتر از توییتر.

یاکارینو در جلسه‌ی استماع سنا گفت ایکس بیش از ۲٬۳۰۰ ناظر محتوا دارد که بیشتر از کارمندان ایکس است. ماسک بعد از خرید توییتر، ۸۰ درصد از ۷٬۵۰۰ نفر نیروی کار این شرکت از جمله بیشتر اعضای تیم ایمنی محتوا را اخراج کرده بود.

ایکس هفته‌ی پیش اعلام کرد که قصد دارد ۱۰۰ کارمند تمام‌وقت را برای تأمین امنیت کاربران استخدام کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/social-network/416045-x-90m-us-users-1-percent-teens/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *