افسانه موتور V12 استون مارتین که نباید باور کنید

افسانه موتور V12 استون مارتین که نباید باور کنید

علی‌رغم اینکه فرمان‌ها، کوره‌ها و دیگر اجزای دیگر فورد، آن را به چندین استون هزاره تبدیل کرده‌اند، یک جفت موتور فورد V6 با عجله ترکیب شده‌اند. استون مارتین قدرتمند V12 متکی به یک بلوک موتور کاملاً جدید و ریخته‌گری شده خاص با سرسیلندرهای تخصصی همراه با قطعات داخلی خاص مانند میل بادامک و میل لنگ است. حتی برخی از مواد مورد استفاده، مانند آلومینیومی که سرها از آن ریخته‌گری می‌شوند، از درجه بالاتری نسبت به فورد استفاده شده در Duratec V6 برخوردار بودند.

AM V12 یک موتور با عملکرد بالا بود که برای قرار گرفتن در زیر کاپوت استون مارتینز طراحی شده بود. چیزهایی وجود دارد که موتورهای با کارایی بالا از آن عبور می کنند که موتورهای معمولی قادر به انجام آن نیستند. به عنوان مثال، V12 استون حدود ۲۰۰ اسب بخار بیشتر از Duratec V6 دارد، اگرچه مسلماً شش سیلندر اضافی واقعاً به این موضوع کمک می کند. علاوه بر این، محفظه های احتراق نسبت تراکم به طور قابل توجهی بالاتر از Duratec بودند و همچنین ورودی های درگاه چرخشی.

با این اوصاف، مطمئناً الهامات زیادی از طراحی توسط Duratec ارائه شده است، و برخی از اجزا در واقع آن را فراتر می‌دهند. بنابراین، اگرچه بسیار ناعادلانه است که القا کنیم که AM V12 همان چیزی است که وقتی با تیمی از طراحان تنبل با یک جفت فورد V6 و یک سطل اپوکسی روبرو می‌شوید، به دست می‌آورید، اما هنوز هم پیوندهای محکمی وجود دارد که باید تأیید شوند.


منبع: https://www.slashgear.com/1472415/aston-martin-v12-engines-myth/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *