ال‌جی می‌خواهد خودروی الکتریکی شما را غربال کند و ممکن است به اندازه کافی وحشی باشد که کار کند

CES 2024 ممکن است جشن بزرگ هوش مصنوعی باشد، اما جذاب ترین هیولا در این نمایشگاه ممکن است تمام فناوری خودرو و نوآوری های ساخته شده در اطراف آن باشد.

انبوهی از وسایل نقلیه الکتریکی و ترکیبی از فناوری‌های به ظاهر نامرتبط مانند خودروهای الکتریکی و سیستم‌های واقعیت افزوده درون خودرو وجود خواهد داشت. خودروهای برقی همچنین از پلتفرم‌های تحرک تمام الکتریکی به وسایل نقلیه نرم‌افزاری یا SDV تبدیل خواهند شد. اینها خودروهایی هستند که شباهت بیشتری به لپ تاپ یا گوشی هوشمند شما نسبت به خودروهای کلاسیک گازسوز گذشته دارند.

یک SDV می‌تواند منتظر به‌روزرسانی‌های هوایی باشد که می‌تواند تجربه رانندگی را دوباره تعریف کند. فناوری‌هایی که از این قابلیت تعویض جدید بهره می‌برند در CES 2024 در کانون توجه قرار خواهند گرفت. LG Display (که اساساً تامین‌کننده صفحه‌نمایش برای LG Electronics و بسیاری دیگر از سازندگان فناوری مبتنی بر صفحه‌نمایش است) جدیدترین سیستم‌های نمایشگر داخل خودرو خود را معرفی کرد. همه چیز در مورد SDV ها

سال گذشته نگاهی اجمالی به برخی از سیستم‌های مبتنی بر P-OLED داشتم، اما CES 2024 نقطه عطفی برای فناوری داخل خودرو است. نمایشگرهای انعطاف پذیر بزرگتر از همیشه هستند و چند ترفند بصری بیشتر در آستین خود دارند.

در حین CES 2024که از ۹ تا ۱۲ ژانویه در لاس‌وگاس، نوادا اجرا می‌شود، LG Display مجموعه‌ای از نمایشگرهای سبک وزن و منعطف را معرفی خواهد کرد که در صفحه‌های بزرگ، بالای سر و کشویی برای سرنشینان عقب و در پوشش‌های تمام داشبورد قرار می‌گیرند که می‌توانند آمار خودرو را نشان دهند. از یک طرف و سرگرمی برای مسافر از طرف دیگر.

ال‌جی می‌خواهد خودروی الکتریکی شما را غربال کند و ممکن است به اندازه کافی وحشی باشد که کار کند

(اعتبار تصویر: LG Display)

نمایشگرهایی که سطوح منحنی مانند داشبورد را می پوشانند، P-OLED هستند، به این معنی که صفحه نمایش های OLED روی یک بستر پلاستیکی انعطاف پذیر. سایرین بر اساس فناوری OLED نازک LG Display خواهند بود (ممکن است برخی از نمایشگرهای LCD قدیمی نیز در آن وجود داشته باشد). با این حال، فناوری مبتنی بر OLED به‌خاطر مشکی‌های تیره‌تر (کنتراست بیشتر) و رنگ‌های شفاف‌تر، باید در خودروها به خوبی کار کند. همه اینها ممکن است به نمایشگرها کمک کند تا در برابر نور خورشید شدیدتر در فضای باز مقاومت کنند.

سوال طبیعی من در مورد غربالگری آخرین است بتمن فیلم در سمت سرنشین بدون اینکه حواس راننده را پرت کند. با این حال، آخرین به روز رسانی LG Display، “Switchable privacy mode” (SPM)، باعث می شود راننده تصاویر حواس پرتی را در سمت سرنشین نبیند. صفحه نمایش ال جی آن را به عنوان “منحرف کردن” تصویر از سمت راننده توصیف می کند که کمی نامشخص است. آیا آنها از نوعی فناوری عدسی استفاده می کنند؟ وقتی صفحه نمایش ال‌جی را شخصاً می‌بینیم، باید تصور بهتری از آنچه که صفحه نمایش ال‌جی در اینجا استفاده می‌کند، داشته باشیم.

علاوه بر تمام نمایشگرهای پوشاننده پنل، نمایشگر ال‌جی فناوری‌های بیشتری را به نمایش می‌گذارد که صفحه نمایش داخل خودرو کشویی و تاشو است. بیشتر صفحه نمایش ها باید به صورت لمسی فعال باشند.

یکی از مزایای گسترده گردآوری SDV ها با تمام این املاک و مستغلات صفحه نمایش این است که هیچ کس مجبور نیست به طور دائم تعریف کند که هر صفحه چه کاری انجام می دهد. اگر یک سازنده، فضای داخلی جدیدترین خودروی الکتریکی خود را با صفحه نمایش در تمام سطوح خودرو بپوشاند، همیشه می‌تواند هدف آنها را با به‌روزرسانی نرم‌افزاری بازتعریف کند.

ما را بررسی کنید CES 2024 مرکز برای همه آخرین اخبار از نمایش به عنوان آن اتفاق می افتد. ما همه چیز را پوشش خواهیم داد، از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ، گجت‌های خانه هوشمند و جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی، بنابراین برای داستان‌های بزرگ با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/car-infotainment/lg-wants-to-screenify-your-ev-and-it-may-be-wild-enough-to-work

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *