الکس جونز و تئوری های توطئه او در X مجاز هستند

الکس جونز پنج سال پس از اینکه توییتر تصمیم گرفت او و برنامه‌اش Infowars را به‌دلیل نقض خط‌مشی سایت در مورد «رفتار توهین‌آمیز» برای همیشه ممنوع کند، به X بازگشته است. ایلان ماسک – که سال گذشته گفت که نمی خواهد لغو ممنوعیت جونز به دلیل اصرار نظریه پرداز توطئه بر فریب خواندن قتل عام سندی هوک – ایجاد یک نظرسنجی در X در آخر هفته از کاربران می‌خواهد در مورد بازگرداندن جونز رای دهند.

این نظرسنجی با اکثریت آرا به «بله» پایان یافت. از روز یکشنبه، حساب شخصی جونز یک بار دیگر فعال شد و اندرو تیت را بازتوییت کرد.

جونز به دلیل ارائه تئوری های توطئه نگران کننده که در برخی موارد منجر به آسیب در دنیای واقعی شده است، به خوبی شناخته شده است. خانواده قربانیان سندی هوک از او شکایت کردند که پس از احکام قضایی نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلار برنده شدند. شهادت در دادگاه که آنها توسط پیروانش مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تهدید به مرگ شده اند. اما پس از اینکه جونز هفته گذشته در برنامه تاکر کارلسون در X ظاهر شد، بحث در مورد محرومیت او دوباره شروع شد.

ماسک در پاسخ به یک کاربر پس از بسته شدن نظرسنجی نوشت“من به شدت با صحبت های او در مورد سندی هوک مخالفم، اما آیا ما پلتفرمی هستیم که به آزادی بیان اعتقاد داریم یا نه؟ در نهایت به این نتیجه می رسد. اگر مردم به او رای منفی بدهند، این امر باعث خواهد شد. از نظر مالی برای X بد باشید، اما اصول مهمتر از پول هستند. این تصمیم در زمانی اتخاذ می شود که X است آگهی دهندگانی که به سرعت از دست می دهند به دلیل سخنان تنفر آمیز در این پلتفرم که خود ماسک برخی از آنها را مطرح کرده است. والمارت، اپل، آی‌بی‌ام و دیزنی، در میان دیگران، اخیراً تبلیغات خود را از X حذف کرده‌اند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/alex-jones-and-his-conspiracy-theories-are-allowed-back-on-x-160419044.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/alex-jones-and-his-conspiracy-theories-are-allowed-back-on-x-160419044.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *