امسال برای کارت‌های SSD هزینه بیشتری می‌پردازید – دلیل آن این است

امسال برای کارت‌های SSD هزینه بیشتری می‌پردازید – دلیل آن این است

به لطف هزینه های سرسام آور TLC NAND (افزایش ۱۲۰ درصدی در دو سال)، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت کارت های SSD و HDD نیز به طور چشمگیری افزایش یابد، که به معنای دردسر در هنگام خرید فناوری جدید است.

TLC (Triple-level cell) نوعی حافظه فلش NAND برای SSD و HDD است که طبق گزارش توسط Wccftech، از نظر قیمت عمده فروشی در بازار به ۲۵٫۵ دلار در هر واحد برای ۲۵۶ گیگابایت و ۴۸٫۵ دلار در هر واحد برای ۵۱۲ گیگابایت رسیده است. همراه با کاهش تقاضای محصول، سناریویی را ایجاد می‌کند که در آن شرکت‌ها باید قیمت‌های فلش NAND را به‌طور چشمگیری افزایش دهند.

گزارشی از اخبار اقتصادی روز بیان می‌کند که تولیدکنندگان باید قیمت‌ها را تا ۴۰ درصد افزایش دهند و برای اینکه تولیدکنندگان سودآوری خود را حفظ کنند، افزایش قیمت‌ها در آینده باید حداقل ۵۰ درصد باشد. به همین دلیل، سازندگانی مانند Phison و Western Digital در حال حاضر قیمت فلش NAND را تا ۵۵ درصد در سه ماهه متوالی افزایش داده اند.

طبیعتاً این بدان معناست که قیمت SSD و HDD نیز سر به فلک خواهد کشید. بنابراین، اگر منتظر زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های ذخیره‌سازی نسل بعدی بوده‌اید، اکنون زمان آن است که قبل از شروع قیمت‌های بازار که این واقعیت جدید را منعکس می‌کنند، وارد آن شوید.

توسعه کارت SSD می تواند به طور جدی با مشکل مواجه شود

این افزایش قیمت SSD در زمانی اتفاق می افتد که ما شاهد پیشرفت های جدی در سرعت و اندازه حافظه هستیم. دو نمونه هستند SSD 3500 1 ترابایتی Micronکه خواندن و نوشتن متوالی را به ترتیب تا ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه ارائه می دهد و امکان SSD پتابایت سامسونگ.

به عبارت دیگر، ما می‌توانیم برخی از آن‌ها را ببینیم بهترین SSD ها در سال ۲۰۲۴ و پس از آن در بازار عرضه می شود، اما این پیشرفت ممکن است با این افزایش قیمت پیش بینی شده مختل شود. و با توجه به اینکه این فناوری جدید قبلاً گران‌تر بوده است، MSRP جدید ممکن است برای بسیاری از مشتریان بسیار بالا باشد.

در این صورت، اگر نمی‌توانید در حال حاضر سرمایه‌گذاری کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که از هر یک از کارت‌های SSD کاملاً جدید خودداری کنید و در عوض کارت‌های SSD را خریداری کنید. بهترین معاملات SSD ارزان. اکثر مصرف کنندگان به حافظه و سرعت نیازی ندارند و حتی در بین حرفه ای ها نیز این یک الزام نیست.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/computing-components/youll-be-paying-much-more-for-ssd-cards-this-year-heres-why

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *