انویدیا کارت‌های گرافیک RTX 4080 Super، ۴۰۷۰ Ti Super و ۴۰۷۰ Super را معرفی کرد.

انویدیا جدیدترین کارت گرافیک RTX خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز برای آغاز نمایشگاه CES 2024 معرفی کرد و سری RTX 40 با سه نسخه جدید “Super” توسعه یافت: RTX 4080 Super 999 دلار / ۹۵۹ پوند، ۷۹۹ دلار / ۷۶۹ پوند. RTX 4070 Ti Super و ۵۹۹ دلار / ۵۷۹ پوند RTX 4070 Super. ما قبلاً در مورد این کارت‌ها در DF Direct این هفته پس از افشای اطلاعات جامع صحبت کرده بودیم، اما اعلام رسمی شامل جزئیات اضافی شگفت‌انگیزی است – و ترکیبی از برآمدگی‌های مشخصات به علاوه کاهش قیمت در برخی موارد می‌تواند منجر به مقرون به صرفه‌تر شدن پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا شود.

این سوپر کارت‌های جدید قرار است در طول ژانویه در فواصل یک هفته‌ای عرضه شوند، کارت‌های RTX 4070 Super در ۱۷th در قفسه‌ها، به دنبال آن ۴۰۷۰ Ti Supers در ۲۴th و ۴۰۸۰ Supers در ۳۱th منتشر می‌شوند – یک استراتژی جذاب که ممکن است در دسترس بودن را تقویت کند. . ۴۰۸۰S و ۴۰۷۰S قرار است علاوه بر گزینه های معمول شخص ثالث، در نسخه های Nvidia Founders نیز در دسترس باشند، در حالی که ۴۰۷۰ Ti Super بدون مدل FE شخص اول عرضه می شود. توجه داشته باشید که کارت های ۴۰۸۰ Super و ۴۰۷۰ Ti Super جایگزین کردن همتایان غیر سوپر آنها، در حالی که ۴۰۷۰ همچنان با قیمت ۵۴۹ دلار موجود است و یک پشته هفت کارتی از RTX 4060 تا RTX 4090 ایجاد می کند.

با نگاهی به مشخصات تایید شده هر کارت در مقابل نسخه های قبلی خود، چند شگفتی در کنار برآمدگی های مورد انتظار وجود دارد. به عنوان مثال، RTX 4070 Ti Super دارای پردازنده گرافیکی AD103 است که قبلا برای RTX 4080 رزرو شده بود، با ۱۰ درصد افزایش سالم در هسته های CUDA – به علاوه ۱۶ گیگابایت حافظه کامل GDDR6X با گذرگاه ۲۵۶ بیتی، در مقابل ۱۲ گیگابایت و ۱۹۲ بیت. اتوبوس ۴۰۷۰ Ti اصلی. با این حال، ساعت‌های تقویتی و مصرف توان نامی ثابت باقی می‌مانند، بنابراین ما انتظار افزایش عملکرد نسبتاً متوسطی را در اینجا داریم.


در اینجا نسخه کامل (نزدیک به دو ساعت!) DF Direct Weekly شماره ۱۴۴ است که اعلامیه های Nvidia Super و سایر سخت افزارهای CES را پوشش می دهد، به علاوه مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۴ ما. در برنامه این هفته ریچ لدبیتر، جان لینمن و الکس باتاگلیا حضور دارند.
۴۰۸۰ S ۴۰۸۰ ۴۰۷۰ Ti S ۴۰۷۰ اگر ۴۰۷۰ S ۴۰۷۰
پردازنده AD103 AD103 AD103 AD104 AD104 AD104
رنگ های CUDA ۱۰۲۴۰ ۹۷۲۸ ۸۴۴۸ ۷۶۸۰ ۷۱۶۸ ۵۸۸۸
تقویت ساعت ۲٫۵۶ گیگاهرتز ۲٫۵۱ گیگاهرتز ۲٫۶۱ گیگاهرتز ۲٫۶۱ گیگاهرتز ۲٫۴۸ گیگاهرتز ۲٫۴۸ گیگاهرتز
تخصیص حافظه ۱۶ گیگابایت ۱۶ گیگابایت ۱۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت
رابط MEM ۲۵۶ بیتی ۲۵۶ بیتی ۲۵۶ بیتی ۱۹۲ بیتی ۱۹۲ بیتی ۱۹۲ بیتی
پهنای باند MEM ۷۳۶ گیگابایت در ثانیه ۷۱۷ گیگابایت در ثانیه ۶۷۲ گیگابایت در ثانیه ۵۵۷ گیگابایت در ثانیه ۵۰۴ گیگابایت در ثانیه ۵۰۴ گیگابایت در ثانیه
TGP ۳۲۰ وات ۳۲۰ وات ۲۸۵ وات ۲۸۵ وات ۲۲۰ وات ۲۰۰ وات
MSRP ۹۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار ۷۹۹ دلار ۷۹۹ دلار ۵۹۹ دلار ۵۹۹ دلار
تاریخ انتشار ۳۱/۱/۲۳ بیرون ۱/۲۴/۲۳ بیرون ۱/۲۳/۱۷ بیرون

۴۰۷۰ Super افزایش قابل توجهی ۲۲ درصدی در تعداد هسته CUDA و ۲۰ وات TDP بالاتر، ۲۲۰ وات در مقابل ۲۰۰ وات دارد، اما این بدون افزایش در تخصیص حافظه، پهنای باند حافظه یا سرعت ساعت کاهش می یابد. جالب است که ببینیم این نسبت به ۴۰۷۰ اصلی چگونه عمل می کند، زیرا قیمت انویدیا حاکی از افزایش عملکرد ۱۰ درصدی است – اگرچه کارت های شخص ثالث ۴۰۷۰ اکنون حدود ۵۳۵ دلار در دسترس هستند، یعنی مقداری کمتر از MSRP اصلی ۵۹۹ دلار.

در نهایت، RTX 4080 Super هنوز تا حدودی از RTX 4090 غیرقابل نفوذ به نظر می رسد، با پنج درصد افزایش هسته CUDA در مقایسه با مدل پایه ۴۰۸۰، تخصیص حافظه معادل و بهبودهای اندک در حافظه و ساعت های هسته. در اینجا، تغییر عمده مربوط به MSRP است، با توجه به اینکه مدل‌های RTX 4080 هنوز قیمتی معادل ۱۱۴۹ دلار یا بیشتر دارند.

در مجموع، عرضه سه مدل جدید به این معنی است که ممکن است مدتی طول بکشد تا کارت‌های گرافیکی سری RTX 50 را ببینیم، که قبلاً شایعه شده بود در سال ۲۰۲۴ معرفی شوند – اما شاید قبل از پایان این دوره چیزی در مورد آنها بشنویم. سال؟ در این بین، انویدیا DLSS 3 را نیز برای آن معرفی کرد افق غرب ممنوعDLSS 3 برای MMO sandbox اجتماعی پکس دی و هر دو RT و DLSS 3 برای دیابلو ۴. سایر اعلامیه‌ها شامل تکرار سیستم‌های هوش مصنوعی مختلف انویدیا برای NPC‌های مکالمه‌ای که بر روی پردازنده‌های گرافیکی محلی و فضای ابری اجرا می‌شوند، لپ‌تاپ‌های بازی «AI PC» از طیف وسیعی از تولیدکنندگان و G-Sync Pulsar فناوری (فرکانس متغیر BFI + VRR) برای برخی از مانیتورهای آینده ایسوس.

CES 2024 همچنین شامل چند اعلامیه سخت افزاری مرتبط با DF crowd بود که در بحث هفتگی DF Direct Weekly به تلویزیون های OLED 144 هرتزی جدید ال جی، کامپیوتر دستی Claw مجهز به اینتل MSI و مانیتور ۲۷ اینچی ۱۴۴۰p با رزولوشن ۴۸۰ هرتز LG5 اشاره کرد. ، به نظر یک چشم انداز خارق العاده برای عناوین رقابتی ورزش های الکترونیکی است. (اکنون متقاعد شده ام که صفحه نمایش ۴۸۰ هرتزی تنها چیزی است که می تواند من را به رتبه بالاتری در Counter-Strike 2 سوق دهد، بنابراین با علاقه دارم این صفحه را تماشا می کنم.)

و همچنین این نکات و بحث های هیجان انگیز CES در مورد انژکتور Unreal Engine VR (اخیراً توسط ایان هیگتون خود Eurogamer آزمایش شده است)، ریچ، جان و الکس این شانس را داشتند که به سؤالات جالب اعضای انجمن DF Patreon پاسخ دهند. در این هفته، حامیان می‌خواستند بدانند چگونه الکس رویکرد خود را به تنظیمات بهینه‌شده در پی نیازهای سخت‌افزاری بازی، تغییر داده است، تیم به چه چیزی از Crysis 4 امیدوار است و امکان استفاده از CD Projekt Red به صورت متن‌باز، Red که از نظر فنی کامل شده است. همانطور که آنها برای پروژه های آینده به Unreal سوئیچ می کنند.

همه سوالات جذاب، من مطمئن هستم که شما موافق هستید. اگر چیزی در آن وجود دارد شما توجه داشته باشید که دوست دارید تیم با آن مقابله کند، ما شما را تشویق می کنیم به برنامه حامی ما بپیوندیدکه دسترسی زودهنگام به پروژه های DF، محتوای انحصاری پشت صحنه و البته امکان ارسال سوالات خود را برای پاسخ به آنها در هر هفته، علاوه بر به معنای واقعی کلمه هزاران بارگیری ویدیویی با کیفیت بالا در digitalfoundry.net. به ما بپیوند!


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-nvidia-announces-rtx-40-series-super-graphics-cards

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *