در اینجا نحوه استفاده از جستجوی صوتی و کنترل در دستگاه Roku آورده شده است

اکثر دستگاه‌های جریان مدرن نوعی گزینه کنترل صدا را ارائه می‌دهند و Roku نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه در دسترس بودن محدود به مدل‌ها، زبان‌ها (انگلیسی، آلمانی، پرتغالی، اسپانیایی) و مناطق خاص است.

با این حال، با یک کنترل صوتی Roku، کنترل از راه دور صوتی پیشرفته، Voice Remote Proکنترل از راه دور رومیزی یا برنامه رسمی را که آزاد هستید لمس کنید از طریق کانال ها مرور کنید، چیزی را برای تماشا جستجو کنید یا مستقیماً ویدیوی خود را با ورودی صوتی ساده کنترل کنید. در سرویس‌های مختلف کار می‌کند و تقریباً جایگزین هر کاری می‌شود که به صورت فیزیکی با کنترل از راه دور انجام دهید، البته تا زمانی که همه این کارها را روی دستگاه Roku انجام دهید.

استفاده از فرمان‌های صوتی هندزفری یا فشاری برای صحبت نیز تلاش زیادی نمی‌طلبد، اما توجه داشته باشید که اگر کنترل از راه دور صوتی Roku شما قبلاً وجود نداشته باشد، این ویژگی برای شما کار نخواهد کرد. با دستگاه پخش شما جفت شده است – بنابراین اگر قبلاً تنظیم نشده است، ابتدا این کار را انجام دهید. در غیر این صورت فقط با ریموت خود مکالمه ای یک طرفه دارید.

از کلماتت استفاده کن

با فرض اینکه دستگاه و کنترل از راه دور Roku شما از قبل تنظیم شده و آماده کار هستند، برای آماده سازی دستورات صوتی نیازی به انجام کار دیگری ندارید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها استفاده کنید.

  1. صدا را روی کنترل از راه دور Roku خود پیدا کنید – بسته به مدل، این مانند یک ذره بین یا یک میکروفون به نظر می رسد.
  2. دکمه صدا را فشار داده و نگه دارید و فرمانی را با صدای معمولی (بخوانید: مکالمه) در کنترل از راه دور بگویید، آن را حدود دو یا سه اینچ از دهان خود دور نگه دارید (یا دو تا سه فوت برای یک کنترل رومیزی). دکمه را رها کنید تا به پایان برسد و از راه دور دستور شما را پردازش کند.
  3. برای دستورات صوتی هندزفری، نوار لغزنده صوتی هندزفری را در امتداد کنار کنترل از راه دور پشتیبانی کرده و آن را از حالت خاموش (سیاه) به روشن (سبز) بکشید.
  4. با روشن بودن صدای هندزفری، دستورات را با لحن و صدای طبیعی و واضح در جهت کنترل از راه دور بیان کنید. همه دستورات را با “Hey Roku” شروع کنید.
  5. دستورات صوتی کاربردی (برای هر حالت) شامل عباراتی مانند “روشن کردن شرح‌ها”، “مکث”، “جستجو برای [genre or title]”، و غیره.

همه ریموت‌های صوتی Roku از صدای هندزفری پشتیبانی نمی‌کنند (مثلاً Roku Voice Remote Pro این کار را انجام می‌دهد اما کنترل از راه دور رومیزی Touch پشتیبانی نمی‌کند)، اما همه آن‌ها امکان push-to-talk را می‌دهند. اگر نمی‌توانید صدای هندزفری را به کار ببرید، احتمالاً مدل شما از آن پشتیبانی نمی‌کند.

بحث برنامه

دستورات صوتی با اپلیکیشن Roku نیز کار می کنند در iOS و دستگاه های اندرویدیاگرچه کاملاً مانند عملکردهای از راه دور اختصاصی نیست.

  1. روی دکمه Remote (به نظر می رسد یک صفحه جهت روی یک کنترل از راه دور) در پایین صفحه برنامه ضربه بزنید، سپس دکمه Voice را فشار دهید (به نظر می رسد یک میکروفون است).
  2. همچنین، منوی جستجو را با ضربه زدن روی نماد ذره بین باز کنید و سپس دکمه Voice (میکروفون) را در قسمت جستجو انتخاب کنید.
  3. با فشار دادن دکمه Voice، دستورات را به وضوح در دستگاه خود با صدای مکالمه معمولی بیان کنید. سپس یا روی وسط صفحه ضربه بزنید تا کار تمام شود یا یک لحظه صبر کنید تا برنامه تشخیص دهد که صحبت شما متوقف شده است.
  4. تمام دستورات مشابهی که برای کنترل از راه دور فشار به صحبت و هندزفری کار می کنند با برنامه ها نیز کار می کنند. عباراتی مانند “جستجو برای” یا “یافتن”، “باز کردن”، “بازی”، “شروع” و غیره. اگر از گزینه هندزفری استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که مقدمه همه دستورات خود را با “Hey Roku” بیان کنید.

اگر این اولین باری است که از دستورات صوتی در برنامه Roku استفاده می کنید، باید مجوز میکروفون را بدهید. وقتی پاپ آپ برای مجوزها ظاهر شد، حتماً آن را تأیید کنید.


منبع: https://www.slashgear.com/1486621/how-to-use-voice-search-and-control-on-roku-device/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *