اولین سیستم تحویل رباتیک زیرزمینی جهان در آمریکا راه‌اندازی شد + ویدیو

شرکت حوزه لجستیک آمریکایی Pipedream اولین سیستم تحویل رباتیک خودران زیرزمینی را راه‌اندازی کرده است. این سامانه جدید در پیچتری کرنرز (Peachtree Corners) ایالت جورجیا راه‌اندازی شده و یکی از اولین شهرهای هوشمند ایالات‌متحده محسوب می‌شود که از زیرساخت‌های متصل به اینترنت در این حوزه و ۵G پشتیبانی می‌کند.

هدف این سامانه لجستیک زیرزمینی حذف انتشار گازهای گلخانه‌ای و مشکلات ازدحام است که ویژگی بارز و منفی زیرساخت‌های تحویل فعلی محسوب می‌شود. Pipedream در وب‌سایت خود ادعا می‌کند که این رویکرد با «سیستم تحویل خودکار و زیرزمینی خود، تحویل بیش از ۹۵ درصد از محصولات مصرفی را برای همیشه بسیار کم‌هزینه، بدون انتشار آلودگی و عاری از ترافیک می‌کند.»

قابلیت‌های سیستم تحویل رباتیک زیرزمینی

سیستم Pipedream از سیستم حمل بار تشکیل شده است که می‌تواند بیش از ۹۵ درصد کالاهایی را که درحال‌حاضر برای تحویل سفارش داده می‌شوند، در خود جای دهد. همچنین از طریق این سیستم می‌توان کالاهایی با حداکثر وزن ۴۰ پوند (۱۸ کیلوگرم) را جابه‌جا کرد که فضای کافی برای خواربار هفتگی یا وعده‌های غذایی خانوادگی را فراهم می‌کند. علاوه بر این موارد، ربات الکتریکی خودران این سیستم دارای سرعتی بیش از ۴۰ مایل بر ساعت (۶۴ کیلومتر بر ساعت) است که تحویل سریع و کارآمد را ارائه می‌کند.

«براندون برانهام»، دستیار مدیر شهر و مدیر ارشد فناوری پیچتری کرنرز که در ساخت این پروژه مشارکت داشته است، می‌گوید:

«Pipedream با ارائه یک سیستم تحویل زیرزمینی و مستقیم به مشتری، آینده فناوری لجستیک را به نمایش می‌گذارد که نه‌تنها راحتی بیشتری را برای ساکنان و کسب‌و‌کارها به‌همراه خواهد داشت، بلکه باعث کاهش ترافیک، سروصدا و انتشار گازهای گلخانه‌ای وسایل نقلیه تحویل در جاده‌ها می‌شود.»

سامانه تحویل گسترده این شرکت در Peachtree Corners تقریباً ۱ مایل (۱٫۶ کیلومتر) را در بر می‌گیرد و یک مرکز خرید شلوغ را به مرکز نوآوری شهر متصل می‌کند. طبق وب‌سایت این شرکت، این سرویس به‌طور یکپارچه از دوشنبه تا جمعه، به‌ویژه در ساعات ناهار کار می‌کند.

چشم‌انداز این شرکت برای سال ۲۰۳۰ شامل دستیابی به سیستم هایپر لجستیک است که برای رسیدن به این هدف، سیستم تحویل باید بتواند اقلام را در کمتر از ۱۰ دقیقه و هزینه کمتر از ۱ دلار تحول دهد. همچنین در این شرایط درآمد آن با شهروندان تقسیم خواهد شد و نیز شاهد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهیم بود.


منبع: https://digiato.com/robotics/worlds-first-underground-autonomous-robot-delivery-system

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *