اولین مینی ون برقی ولوو دارای صفحه نمایش روی سقف برای فیلم ها و تماس های زوم است

ولوو چند ماه است که مشغول دست زدن به EM90 است و تصاویری از شکل جعبه‌ای آن منتشر می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه «بالشتک‌های جاذبه صفر» به کار رفته در صندلی‌هایش در میان راحت‌ترین صندلی‌های جهان قرار دارند.

اکنون، این برند سوئدی سومین مدل تمام الکتریکی خود را در دوازده ماه گذشته به طور کامل رونمایی کرده است، با پیوستن EM90 به شاسی بلندهای تمام الکتریکی EX30 و EX90. EM90 که عمدتاً بازار چین را هدف قرار می دهد، جایی که مشتریان می توانند آن را پیش خرید کنند، برای جابجایی حداکثر شش نفر در محیطی مجلل و اشباع از فناوری طراحی شده است.

با داشتن بسته باتری قدرتمند ۱۱۶ کیلووات ساعتی، طبق چرخه آزمایش CLTC چین، ۷۳۸ کیلومتر (یا کمی بیش از ۴۵۸ مایل) را با یک بار شارژ مدیریت می کند. ولوو ادعا می کند که انتظار می رود زمان شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد کمتر از ۳۰ دقیقه باشد.

این پیشرانه از سیستم محرکه ای مشابه با آنچه در شاسی بلند EM90 اخیراً منتشر شده استفاده می کند، به این معنی که یک موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب بخاری به چرخ های عقب نیرو می دهد و سرعت حرکت افراد بزرگ را از ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت در حدود ۸٫۳ ثانیه پیش می برد.

در داخل، بسیار شبیه به یک تجربه پرواز در کلاس تجاری است، با صندلی های وسط دارای امکانات لوکس مانند میزهای سینی، برنامه ماساژ، عملکرد گرمایش و سرمایش، و همچنین قابلیت لغزش به عقب و جلو یا به طور کامل خم شدن مسافران. می تواند کمی استراحت کند ردیف پشت آن کمی سنتی تر است، اما همچنان بسیار راحت به نظر می رسد.

ولوو از صندلی‌های خود با تمرکز بر سطوح بالای شیک و ظرافت، حجم زیادی از صندلی‌های خود را ساخت. همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، صندلی‌های لانج ردیف دوم دارای “بالشتک‌های جاذبه صفر” با ساختار هفت لایه و ضخامت بیش از ۱۲۰ میلی‌متر هستند، از جمله لایه‌های میرایی با چگالی بالا برای راحتی و پشتیبانی.

تصویر ۱ از ۶

ولوو EM90

(اعتبار تصویر: Volvo)
تصویر ۲ از ۶

ولوو EM90

(اعتبار تصویر: Volvo)
تصویر ۳ از ۶

ولوو EM90

(اعتبار تصویر: Volvo)
تصویر ۴ از ۶

ولوو EM90

(اعتبار تصویر: Volvo)
تصویر ۵ از ۶

ولوو EM90

(اعتبار تصویر: Volvo)
تصویر ۶ از ۶

ولوو EM90

(اعتبار تصویر: Volvo)

اتاق نشیمن روی چرخ

علاوه بر کابین cosseting، نسل بعدی فناوری داخل خودرو نیز در بازی وجود دارد که Qualcomm Technologies آخرین پلتفرم‌های اسنپدراگون کابین خلبان خود را برای تجربه دیجیتالی فوق‌العاده سریع ارائه می‌کند. به طور مداوم از طریق شبکه ۵G متصل است، بنابراین سرنشینان می توانند از زمان خود در جاده بهترین استفاده را ببرند.

برای انجام این کار، یک صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی HD وجود دارد که از سقف جمع می شود، که مجهز به دوربینی برای جلسات کاری است، یا می توان از آن برای پخش جریانی سرگرمی استفاده کرد و به عنوان مانیتور برای پخش صفحه نمایش گوشی هوشمند عمل کرد. ولوو می‌گوید با «انواع» برنامه‌های شخص ثالث سازگار است، اما هنوز تا آنجا پیش نمی‌رود که آنها را فهرست کند.

بیشتر عملکردهای داخل خودرو را می توان از طریق دستورات صوتی نیز انجام داد و نیاز به تولید دکمه های فیزیکی را نفی می کند، ولوو پیشنهاد می کند که سرنشینان می توانند فضای داخلی را مانند “تئاتر، اتاق جلسه یا اتاق خواب” فقط با استفاده از اعلان های صوتی تنظیم کنند. این احتمالاً «صحنه‌هایی» را فعال می‌کند که در آن چراغ‌ها کم‌نور می‌شوند، صندلی‌ها خوابیده می‌شوند و سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو مستقر می‌شود.

در نهایت، خودروساز سوئدی می‌گوید EM90 با به‌روزرسانی‌های هوایی «به مرور زمان بهتر می‌شود». اولین مورد، پیاده‌سازی برنامه‌ریزی‌شده حذف نویز جاده‌ای است که با پخش امواج صوتی معکوس از طریق سیستم صوتی داخل خودرو، مانند حذف نویز فعال در هدفون عمل می‌کند تا صدای مزاحم جاده و غرش لاستیک‌ها را خنثی کند.

در حال حاضر، EM90 فقط در چین موجود است، جایی که قیمت آن ۸۱۸,۰۰۰ یوان (حدود ۱۱۲,۰۰۰ دلار آمریکا) است. ولوو فعلا متعهد به عرضه EM90 در هیچ بازاری خارج از چین نیست، اما با توجه به افزایش محبوبیت اخیر برای افراد لوکس (لکسس LM تنها یک نمونه است)، ممکن است در نظر داشته باشد که آن را به ایالات متحده و اروپا بیاورد. تقاضا وجود دارد

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/volvos-first-electric-minivan-has-a-roof-mounted-screen-for-movies-and-zoom-calls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *