اولین نسخه بتا اندروید ۱۵ برای پیکسل شما از راه رسید

درست طبق برنامه، Google Android 15 Beta 1 را برای Pixel شما منتشر کرده است تا آن را دانلود کرده و با آن برقصید. ما قبلاً دو نسخه پیش‌نمایش برنامه‌نویس اندروید ۱۵ را از فوریه و مارس پشت سر گذاشته‌ایم، بنابراین اکنون وارد دوره شروع برنامه بتا می‌شویم. اکنون زمان آن رسیده است که ببینیم آیا تغییرات بزرگی برای اندروید ۱۵ در اینجا وجود دارد یا اینکه آیا گوگل قرار است تا ماه آینده از ارائه همه سرگرمی ها به ما جلوگیری کند.

برای کسانی که علاقه مند به نصب اندروید ۱۵ بتا ۱ بر روی پیکسل خود هستند، احتمالاً می توانید این کار را بدون نگرانی زیاد انجام دهید. گوگل با تبدیل آن از پیش‌نمایش به نسخه بتا، می‌گوید که آن‌ها بر این باورند که برای آن دسته از کاربران اولیه که بدشان نمی‌آید بازی با لبه‌های ناپایدار نرم‌افزار را داشته باشند، به اندازه کافی پایدار است.

گوگل درباره اندروید ۱۵ بتا ۱ چه می گوید؟

ما به زودی وارد اولین نسخه بتا اندروید ۱۵ خواهیم شد تا ببینیم آیا می‌توانیم اسباب‌بازی‌ها، تنظیمات و ویژگی‌هایی را برای بازی شما پیدا کنیم. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، Google 4 چیز اصلی دارد که می‌خواهد درباره برنامه‌هایی که صفحه‌های بزرگ‌تر را هدف قرار می‌دهند، بایگانی و حذف بایگانی برنامه‌ها، پشتیبانی از نمایشگر بریل در TalkBack و یک API در سطح سیستم‌عامل برای رمزگذاری سرتاسر کلیدهای مخاطبین بدانید. .

تاریخ انتشار: ۱۱ آوریل ۲۰۲۴
ساخت: AP31.240322.018
پشتیبانی از شبیه ساز: x86 (64 بیتی)، ARM (v8-A)
سطح وصله امنیتی: آوریل ۲۰۲۴
خدمات گوگل پلی: ۲۴٫۱۱٫۱۳

در اینجا نحوه توصیف گوگل همه این موارد است:

  • به توسعه دهندگان کمک می کند تا از صفحه نمایش های بزرگ حداکثر استفاده را ببرند. برنامه‌هایی که اندروید ۱۵ را هدف قرار می‌دهند اکنون به‌طور پیش‌فرض لبه به لبه خواهند بود، بنابراین توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به فراخوانی کلاس‌های اضافی برای نمایش محتوای خود فراتر از نوارهای سیستم ندارند.
  • بهبودهایی برای ساده کردن عملکرد. اندروید ۱۵ اکنون شامل پشتیبانی در سطح سیستم عامل برای بایگانی و حذف بایگانی برنامه است تا کاربران بتوانند با حفظ داده های خود، فضای دستگاه خود را از برنامه های کم استفاده آزاد کنند.
  • بهبود ارتباطات در اندروید. Android TalkBack اکنون از نمایشگرهای بریل پشتیبانی می‌کند که از دستگاه‌های رابط انسانی از طریق USB و بلوتوث برای بهبود دسترسی استفاده می‌کنند.
  • اولویت دادن به حریم خصوصی و امنیت. این نسخه بتا یک API در سطح سیستم عامل برای رمزگذاری سرتاسر برای کلیدهای تماس ارائه می دهد تا کاربران بتوانند به طور ایمن اطلاعات تماس افراد دیگر را مدیریت و تأیید کنند.

فهمیدم؟ چه کسی آماده نصب است؟

چگونه اندروید ۱۵ بتا ۱ را در پیکسل خود دریافت کنید

اندروید ۱۵ بتا ۱ برای همان دستگاه‌های پیش‌نمایش در دسترس است، بنابراین پیکسل ۶ از طریق پیکسل ۸ پرو و ​​پیکسل فولد ارتقا پیدا می‌کند. Pixel 5a در آستانه قطع شدن است، بنابراین در اواخر امسال که پایدار شود، اندروید ۱۵ را نخواهد دید.

در اینجا لیست کامل دستگاه های اندروید ۱۵ بتا آمده است:

  • پیکسل ۶ و ۶ پرو
  • پیکسل ۶a
  • پیکسل ۷ و ۷ پرو
  • پیکسل ۷a
  • Pixel Fold
  • تبلت پیکسل
  • پیکسل ۸ و ۸ پرو

آسانترین راه: اگر صاحب یکی از آن دستگاه‌ها هستید، ساده‌ترین راه برای دریافت Android 15 Beta 1 این است که در برنامه Android Beta ثبت نام کنید (اینجا). شما به سادگی روی دکمه “Opt In” در آن صفحه کلیک کنید تا به آن بپیوندید و سپس بنشینید و منتظر بمانید تا Google به‌روزرسانی را به عنوان Android 15 به صورت آنلاین ارائه کند.

پس از ثبت نام، به Settings>System>Advanced>System update می‌روید تا آن را بررسی کنید. ممکن است گوگل فوراً آن را تحت فشار قرار ندهد و در عوض می تواند آن را به آرامی در طول روز عرضه کند. در هر صورت، با خیال راحت به آنجا مراجعه کنید تا پس از ثبت نام در برنامه به Google بگویید که آن را می خواهید.

راه دستی: می‌خواهید سریع‌تر به‌روزرسانی شوید یا ترجیح می‌دهید یک تصویر کارخانه یا فایل OTA را از طریق adb فلش کنید تا احساس فنی‌تر، مهم‌تر و هوشمندانه‌تر شوید؟ این همیشه یک گزینه است! من مسیر OTA را طی خواهم کرد، اما تصاویر کارخانه نیز موجود است. تصاویر کارخانه Android 15 Beta 1 را خواهید یافت اینجا و فایل های OTA اینجا. برای راهنمایی در مورد نحوه فلش کردن یک تصویر کارخانه، بفرمایید. برای راهنمایی در مورد نحوه فلش کردن یک فایل .zip OTA، بفرمایید.

در حال حاضر روی یک نسخه اندروید ۱۵ DP: اگر در حال حاضر از نسخه پیش‌نمایش برنامه‌نویس اندروید ۱۵ استفاده می‌کنید، گوگل می‌گوید که به‌روزرسانی بتا ۱ را به‌صورت آنلاین دریافت خواهید کرد. البته، می‌توانید به‌صورت دستی یک تصویر کارخانه یا فایل OTA را نیز فلش کنید، زیرا پردازش فرارو اغلب برای همیشه طول می‌کشد.

در حال حاضر در اندروید ۱۴ QPR بتا: Google به افرادی که در برنامه بتای Android 14 QPR هستند اجازه می‌دهد مستقیماً بدون پاک کردن کارخانه به Android 15 Beta 1 به‌روزرسانی شوند. این باید به‌عنوان یک به‌روزرسانی خارج از هوا اتفاق بیفتد، مثلاً اگر در ساخت پیش‌نمایش توسعه‌دهنده بودید.


پوشش قبلی اندروید ۱۵:


منبع: https://www.droid-life.com/2024/04/11/the-first-android-15-beta-download-install/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *