اولین هدفون مقرون به صرفه با درایورهای MEMS ناامید نمی شود

صنعت هدفون به دلیل تکامل سریع خود شناخته شده نیست. پیشرفت‌هایی مانند صدای فضایی و پیشرفت‌های مداوم در وفاداری صوتی بلوتوث وجود دارد، اما در بیشتر موارد، این صنعت به‌جای سال‌ها پیشرفت‌ها را در دهه‌ها به حساب می‌آورد. که باعث ورود هدفون – اولین جوانه های بی سیم با درایورهای MEMS – اتفاقی کاملاً نادر. من اخیراً در مورد چه چیزی نوشتم و چرا مهم است، اما Creative اولین برند مصرف کننده ای است که محصولی را می فروشد که از آن استفاده می کند.

Creative از دو مدل Aurvana Ace (130 دلار) و Aurvana Ace 2 (150 دلار) به صورت پشت سر هم رونمایی کرد. هر دو دارای درایورهای MEMS هستند، تفاوت اصلی این است که مدل Ace از aptX Adaptive با وضوح بالا پشتیبانی می کند در حالی که Ace 2 دارای aptX Lossless برتر است (گاهی اوقات به عنوان “کیفیت CD” به بازار عرضه می شود). Ace 2 مدلی است که از اینجا به بعد به آن اشاره خواهیم کرد.

در انصاف به Creative، تنها گنجاندن درایورهای MEMS به تنهایی یک نقطه فروش منحصر به فرد خواهد بود، اما پشتیبانی از aptX فوق الذکر لایه دیگری از اعتبار HiFi را به ترکیب اضافه می کند. سپس ANC تطبیقی ​​و جزئیات دیگری مانند شارژ بی سیم وجود دارد که به Ace 2 یک برگه مشخصات قوی نسبت به قیمت می دهد. برخی از حذف‌های آشکار شامل ویژگی‌های کیفیت زندگی کوچک مانند توقف پخش در صورت حذف جوانه و شخصی‌سازی صوتی است. اینها می‌توانستند دو پیروزی آسان باشند که اگر هیچ چیز دیگری نبود، شکست دادن هر دو مدل را نسبت به قیمت از نظر ویژگی‌ها سخت می‌کرد.

هدفون خلاق Aurvana Ace در جعبه خود در کنار یک سینت سایزر کوچک.
عکس جیمز ترو / Engadget

وقتی اولین مانیتور داخل گوشی مجهز به xMEMS را آزمایش کردم، جزئیات اضافی در بالا فورا آشکار شد، به خصوص در ژانرهایی مانند متال و درام اند باس. فرکانس‌های پایین‌تر بیشتر چالش‌برانگیز بود، زیرا xMEMS، شرکتی که پشت درایورهای Oni و Aurvana قرار داشت، پذیرفت که یک راه‌انداز هیبریدی با درایور باس معمولی ممکن است گزینه ارجح باشد تا زمانی که بلندگوهای خودش بتواند بیس بیشتری را کنترل کند. این دقیقاً همان چیزی است که ما اینجا در Aurvana Ace 2 داریم.

تفاوت کلیدی بین Aurvana Ace 2 و Oni اگرچه مهمتر از یک ضربه ضعیف خوب است (اگر حتی ممکن باشد). هدفون‌های مبتنی بر MEMS برای کار کردن به مقدار کمی انرژی «بایاس» نیاز دارند، این روی عمر باتری تأثیری ندارد، اما Singularity از یک با یک “حالت” خاص xMEMS. Creative از یک “تراشه” تقویت کننده خاص استفاده می کند که برای اولین بار هدفون MEMS مصرف کننده را در یک پیکربندی بی سیم نشان می دهد. محبوبیت هدفون‌های بی‌سیم واقعی (TWS) این روزها به این معنی است که اگر قرار است MEMS مورد استفاده قرار گیرد، باید سازگار باشد.

خبر خوب این است که حتی بدون گرانی که Singularity Oni IEM برای کار کردن مورد نیاز است، Aurvana Ace 2 وضوح بیشتری را در فرکانس‌های بالاتر نسبت به محصولات رقیب با این قیمت به ارمغان می‌آورد. به این معنی که حتی با بهبود باس، درایورهای MEMS به وضوح از فرکانس‌های متوسط ​​تا بالا استفاده می‌کنند. نتیجه صدایی است که تعادل خوبی بین جزئیات و بدن برقرار می کند.

گوش دادن به “Master of Puppets” آکوردهای نمادین حضور و “کرانچ” بهتری نسبت به یک جفت هدفون ۲۵۰ دلاری روی گوش که امتحان کردم داشت. به همین ترتیب، تله‌های تهاجمی در «چاپ سویی» از «سیستم آف داون! همان طور که امیدوار بودید، درست از بین بروید. وقتی همین آهنگ رو با قیمت ۲۰۰ دلار گوش دادم با صدای شخصی سازی شده فعال شده، صداها در واقع قابل مقایسه بودند. صدای Just Creative در خارج از جعبه به نظر می رسید، اما غنچه های Grell دامنه دینامیکی کمی بهتر از همه دارند و تاکید بیشتری بر آواز دارند.

برای ژانرهای الکترونیکی بیشتر، تنظیمات هیبریدی Aurvana Ace واقعاً مورد استفاده قرار می گیرد. گوش دادن به آهنگ هیپ هاپ Dead Prez واقعاً قابلیت‌های باس را به رخ می‌کشد، با صدایی بیشتر از Grell و یک جفت ۱۶۰ دلاری House of Marley Redemption 2 ANC – اما هرگز احساس نمی‌شد که زیاده‌روی یا مبهم یا شل باشد.

هدفون Aurvana Ace Creative در جعبه شارژ آن نشان داده شده است.
عکس جیمز ترو / Engadget

علیرغم بهترین هدفون‌های دیگر در مقایسه‌های مشابه، به طور کلی تفاوت‌های ظریف و تفاوت‌های بین هدفون‌ها دشوارتر است. تنها مجموعه ای که آزمایش کردم و به نظر من همیشه بهتر به نظر می رسید، Denon Perl Pro بود (که قبلا به عنوان ) اما ۳۴۹ دلار نیز گران ترین آنها هستند.

نادیده انگاشته ام که به این نکته اشاره نکنم که آهنگ ها و تست های زیادی نیز وجود داشت که در آنها تشخیص تفاوت بین مجموعه های مختلف هدفون بسیار سخت تر بود. با دو آیفون، یک حساب اسپاتیفای و جابه‌جایی زیاد بین هدفون‌ها در طول یک آهنگ، می‌توان ترجیحات کوچک را بین مجموعه‌های مختلف حذف کرد، اما فاکتور شکل، ترجیح مصرف‌کننده و قیمت نشان می‌دهد که تا حدی همه آنها به طور کلی با هم همپوشانی دارند. به صورت صوتی

وعده درایورهای MEMS فقط در مورد وفاداری نیست. ادعا این است که فقدان قطعات متحرک و فرآیند ساخت نیمه هادی آنها، سطح بالاتری از سازگاری را با نیاز کمتر به کالیبراسیون و تنظیم تضمین می کند. نتیجه نهایی فرآیند تولید قابل اعتمادتر است که به معنای هزینه کمتر است. به نوبه خود این می تواند به ارزش بهتری برای پول یا حداقل محصول بالقوه بادوام تر تبدیل شود. البته اگر شرکت‌ها تصمیم بگیرند این پس‌انداز را پشت سر بگذارند.

در حال حاضر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا شرکت‌های دیگر استفاده از درایورهای MEMS در محصولات خود را بررسی می‌کنند یا اینکه ممکن است در کنار فناوری‌هایی مانند یک گزینه جایگزین باقی بماند. رانندگان و هدفون به عنوان گزینه های تخصصی برای علاقه مندان. یک چیز مطمئن است: سری Aurvana Ace Creative یک تجربه صوتی عالی را در کنار ویژگی‌های ممتاز مانند شارژ بی‌سیم و aptX Lossless با قیمت مناسب ارائه می‌دهد – چه چیزی در این مورد دوست ندارید؟

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-first-affordable-headphones-with-mems-drivers-review-161536317.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/the-first-affordable-headphones-with-mems-drivers-review-161536317.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *