اوه، با توجه به چاپ دقیق به‌روز شده، حالت ناشناس Chrome همچنان داده‌های شما را جمع‌آوری می‌کند

اوه، با توجه به چاپ دقیق به‌روز شده، حالت ناشناس Chrome همچنان داده‌های شما را جمع‌آوری می‌کند

در تلاشی برای شفاف‌تر شدن با کاربران، گوگل در حال شفاف‌سازی این زبان است کروم سلب مسئولیت حالت ناشناس می گوید، به هیچ وجه نامشخص، این شرکت در واقع داده های شما را جمع آوری می کند.

یک خط اضافی اضافه شده است که می‌گوید «این نحوه جمع‌آوری داده‌ها توسط وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید و سرویس‌هایی که استفاده می‌کنند، از جمله Google را تغییر نمی‌دهد». عبارت تجدید شده در ابتدا بود توسط سایت خبری فناوری MSPowerUser کشف شد در آخرین به‌روزرسانی Chrome Canary برای دسک‌تاپ و موبایل. ما مرورگر را روی دستگاه های خود نصب کردیم تا دوباره بررسی شود و می توانیم تأیید کنیم که خط واقعاً آنجاست.

نقاط گلوله زیر سلب مسئولیت بیشتر یکسان هستند. اکنون یکی از سرصفحه ها دارای چند کلمه اضافی است که عبارت «Chrome اطلاعات زیر را ذخیره نمی کند» و سپس لیست به جای صرفاً «Chrome ذخیره نمی شود» وجود دارد.

اگرچه تایید نشده است، اما به‌روزرسانی زبان احتمالاً نتیجه یک توافق قانونی اخیر است. بازگشت به سال ۲۰۲۰گوگل با یک شکایت دسته جمعی ۵ میلیارد دلاری مواجه شد که غول فناوری را به جمع آوری داده های کاربران از “مرورگرهای وب که در حالت خصوصی کار می کنند” متهم کرد. این شرکت بحث کرد هر بار که شخصی یک برگه ناشناس را باز می‌کند، Chrome به وضوح به مردم اطلاع می‌دهد که ممکن است خود یا سایر وب‌سایت‌ها اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کنند.

با این حال، قاضی این پرونده را اداره کرد استدلال را نخرید با بیان اینکه “گوگل هرگز به طور صریح به کاربران نگفته است که این کار را انجام می دهد”. دو طرف درگیر در نهایت در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳ برای مبلغی نامشخص توافق کردند.

در انتظار به روز رسانی

مشخص نیست چه زمانی این عبارت از Canary به نسخه پایدار مرورگر راه پیدا می کند.

اگر با آن آشنا نیستید، Canary نسخه آزمایشی کروم است که عمدتاً برای توسعه دهندگانی است که می‌خواهند ویژگی‌های آینده را قبل از راه‌اندازی امتحان کنند. این برای افراد معمولی در نظر گرفته نشده است، زیرا ناپایدار است و می تواند در زمان های تصادفی خراب شود.

راه‌اندازی ویژگی‌های قناری ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما با توجه به اینکه تنها چند خط متن است، می‌توانیم به‌زودی شاهد به‌روزرسانی حالت ناشناس باشیم. با توجه به یک گزارش Ars Technica از اواخر دسامبر، توافقنامه باید “تا پایان ژانویه به دادگاه ارائه شود”. آن دادگاه باید تا پایان فوریه این معامله را تایید کند.

بنابراین می‌توانیم در اولین فرصت در ماه مارس، جمله‌بندی جدید را ببینیم. برای جزئیات بیشتر با Google تماس گرفتیم. این داستان متعاقبا به روز رسانی خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که این رفتار شرکت را تغییر نمی دهد. همچنان داده های شما را جمع آوری می کند. تنها تفاوت اکنون این است که گوگل به مردم می گوید در حال جمع آوری داده است. برای حفظ حریم خصوصی آنلاین، حتماً فهرست عظیم TechRadar را بررسی کنید بهترین ابزار حفظ حریم خصوصی برای سال ۲۰۲۴.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/browsers/uh-oh-chromes-incognito-mode-still-collects-your-data-according-to-updated-fine-print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *