اپلیکیشن خبری هوش مصنوعی Artifact که توسط بنیانگذاران اینستاگرام پشتیبانی می‌شود، مجبور شد تا یک سال پس از راه‌اندازی فروشگاه خود را تعطیل کند.

اپلیکیشن خبری هوش مصنوعی Artifact که توسط بنیانگذاران اینستاگرام پشتیبانی می‌شود، مجبور شد تا یک سال پس از راه‌اندازی فروشگاه خود را تعطیل کند.

آرتیفکت، اپلیکیشن جمع‌آوری اخبار مبتنی بر هوش مصنوعی، که توسط بنیان‌گذاران اینستاگرام کوین سیستروم و مایک کریگر راه‌اندازی شد، قرار است تنها یک سال پس از آغاز به کار در ژانویه ۲۰۲۳، بسته شود. در یک پست وبلاگی که بسته شدن آن را اعلام کرد، Systrom به پایگاه کاربران وفادار برنامه اشاره کرد اما فاش کرد که فرصت کلی بازار به اندازه کافی قابل توجه برای توجیه سرمایه گذاری در حال انجام نیست.

سیستروم اظهار داشت: «ما چیزی ساخته‌ایم که گروه اصلی از کاربران آن را دوست دارند، اما به این نتیجه رسیده‌ایم که فرصت بازار آنقدر بزرگ نیست که سرمایه‌گذاری مستمر را در این راه تضمین کند.

Artifact در طول مدت کوتاهی خود، ویژگی‌های مختلفی مانند خلاصه مقالات مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان اظهار نظر و شناسایی مقالات به‌عنوان clickbait و یک عملکرد پست مانند توییتر را معرفی کرد.

با این حال، ویژگی‌های اخیر مستلزم تعدیل قابل توجهی بود که تیم کوچک ۸ نفره Artifact برای حمایت کافی تلاش می‌کرد.

برای تسهیل انتقال، Artifact به تدریج ویژگی‌های خود را در هفته‌های آینده کاهش می‌دهد و با غیرفعال کردن امکان ایجاد پست‌ها و نظرات جدید شروع می‌شود.

پست های موجود به طور موقت قابل مشاهده خواهند بود زیرا تیم برای کاهش نیازهای اعتدال تلاش می کند. عملکرد اصلی جمع‌آوری اخبار تا پایان فوریه به کار خود ادامه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا به دنبال خدمات جایگزین باشند.

با وجود تعطیلی، سیستروم نسبت به آینده ابراز خوش بینی کرد و اظهار داشت که شخصاً برای کشف ایده های جدید در فضای هوش مصنوعی هیجان زده است. چالش‌های پیش روی Artifact، از جمله افزایش رقابت در بازار برای پلتفرم‌های مکالمه مشابه توییتر و رشد کند جمع‌آوری‌کننده‌های اخبار، احتمالاً به تلاش آن برای یافتن یک تناسب واضح با بازار محصول کمک کرده است.

مصنوع تلاش کرد تا خود را از طریق ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند خلاصه مقالات بازنویسی شده متمایز کند، اما هویت آن هرگز به یک پیشنهاد منسجم تبدیل نشد. این اپلیکیشن تلاش کرد تا خود را به عنوان یک پلت فرم مکالمه، سرویس اشتراک لینک یا موتور خبری تقویت‌شده با هوش مصنوعی تعریف کند، و این عدم تمرکز، همراه با الزامات تعدیل محتوا، چالش‌های مهمی را برای مقیاس‌پذیری آن ایجاد کرد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/ai-news-app-artifact-backed-by-instagram-co-founder-forced-to-shut-shop-within-1-year-of-launch-13616382.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *