اپل از پشتیبانی RCS برای iOS خبر داد. این برای حباب های سبز در مقابل آبی به چه معناست؟

صبر کنید، اپل همینطور است در حقیقت از RCS برای iOS پشتیبانی می کنید؟ آیا جهنم یخ زد؟ آیا خوک ها پرواز می کنند؟

آن را “حرکت غافلگیر کننده” می نامد، ۹to5Mac می‌گوید که اپل اعلام کرده است که در واقع پشتیبانی از سرویس‌های ارتباطی غنی (RCS) را برای ارائه قابلیت همکاری بهتر بین دستگاه‌های آیفون و اندروید اضافه خواهد کرد.

چرا نظر اپل تغییر کرد؟

شرکت هایی مانند گوگل و سامسونگ کمپین هایی را اجرا کرده اند التماس کردن با غول فناوری مستقر در کوپرتینو برای پذیرش RCS، یک استاندارد پیام رسانی صنعتی که بیش از ۵۰۰ دستگاه اندرویدی و اکثر اپراتورها از آن استقبال می کنند – البته به استثنای اپل.

عملکرد ضعیف بین تلفن های اندرویدی و آی دیوایس ها ما را مجبور کرد که چت های گروهی شکسته، ویدیوهای دانه دار، رسانه های با کیفیت پایین، عدم رمزگذاری و سایر موارد نامطلوب را تحمل کنیم.

گوگل در طول خود گفت: “پیامک بین آیفون و تلفن‌های اندرویدی مانند استفاده از فناوری مربوط به دوران دیگر است، زیرا اینگونه است – اپل از پذیرش استانداردهای پیامک مدرن خودداری می‌کند. اما سال ۲۰۲۳ است و پیامک نباید مانند استفاده از پیجر باشد.” #پیام را دریافت کنید پویش.

اپل در حالی که گوگل و سامسونگ برای “شرم RCS” غول فناوری مستقر در کوپرتینو به یکدیگر ملحق شدند تا به حال خاموش بوده است. به گفته ۹to5Mac، اپل به دلیل «فشار تنظیم‌کننده‌ها» کنار رفت. به علاوه، RCS به پیشرفت و بلوغ خود ادامه می دهد و آن را جذاب تر از همیشه می کند.

این برای حباب های سبز به چه معناست؟

هنگامی که اپل رسما از RCS برای iOS پشتیبانی کرد، پیام‌رسانی بین پلتفرمی اکنون دارای تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا، رسید خواندن، نشانگرهای تایپ و موارد دیگر خواهد بود. به علاوه، اپل به ۹to5Mac گفت که کاربران بالاخره این فرصت را خواهند داشت که موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند داخل رشته های متنی

اما سوال این است که با توجه به اینکه حباب های سبز رنگ قرمز برای کاربران اندرویدی در دنیای طرفدار آیفون است، آیا اپل راهی برای از بین بردن شکاف حباب های سبز و آبی پیدا خواهد کرد؟ ما نمی دانیم؛ اپل به این موضوع اشاره نکرده است. با این حال، بسیاری از کارشناسان فناوری گمان می‌کنند که اپل این شکاف را زنده نگه خواهد داشت.

برای مثال، مارکز براونلی، یک یوتیوب‌بر فناوری محبوب با نزدیک به ۱۸ میلیون مشترک، می‌گوید که پذیرش اپل لزوماً به این معنا نیست که حباب‌های سبز خواهند مرد.

براونلی می‌گوید: «آن‌ها هنوز هم می‌توانند کاملاً با پیام‌های RCS در مقایسه با iMessage رفتار متفاوتی داشته باشند… اما به رمزگذاری و پشتیبانی از اندازه فایل بالاتر بین اندروید و آیفون کمک می‌کند.»

اپل به ۹to5Mac گفت که پشتیبانی RCS برای iOS در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

موضوعات
آیفون


منبع: https://mashable.com/article/apple-rcs-support

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *