اپل از پیام‌رسانی RCS استفاده می‌کند: چگونه می‌توان پیام‌رسانی را بین اندروید و iOS بهتر کرد

اپل از پیام‌رسانی RCS استفاده می‌کند: چگونه می‌توان پیام‌رسانی را بین اندروید و iOS بهتر کرد

در یک حرکت استراتژیک غافلگیرکننده، اپل امروز تصمیم خود را برای پذیرش استاندارد پیام رسانی خدمات ارتباطی غنی (RCS) اعلام کرد.

این غول فناوری قصد دارد این ویژگی را از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که قرار است در اواخر سال آینده منتشر شود، معرفی کند و مجموعه‌ای از عملکردهای سبک iMessage را برای پیام‌رسانی بین کاربران آیفون و اندروید ارائه کند.

این تصمیم غیرمنتظره اپل با افزایش فشار رگولاتورها و افزایش رقابت رقبای صنعتی مانند گوگل و سامسونگ همزمان شده است. به طور همزمان، پلت فرم RCS به یک سیستم پیچیده تر از تصور اولیه خود تبدیل شده است.

پذیرش آتی RCS توسط اپل آماده است تا تجربه ارسال پیامک را برای کاربران آیفون و اندروید تغییر دهد. این حرکت ویژگی‌هایی مانند رسید خواندن، نشانگرهای تایپ، اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو با وضوح بالا و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را مستقیماً در پیام‌های متنی سنتی معرفی می‌کند و آن‌ها را با پلتفرم‌های پیام‌رسان فوری محبوب مانند WhatsApp مقایسه می‌کند.

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی RCS آورده شده است

محتوای چند رسانه ای: برخلاف پیامک های معمولی که محدود به متن ساده است، RCS تبادل یکپارچه محتوای چندرسانه ای مانند تصاویر، فیلم ها و فایل های صوتی را در برنامه پیام رسانی تسهیل می کند.

خواندن رسیدها: RCS از رسیدهای خواندن پشتیبانی می کند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد که آیا گیرنده پیام آنها را خوانده است یا خیر.

نشانگرهای تایپ: کاربران می توانند از تایپ کردن نشانگرها بهره مند شوند و زمانی که شخصی در حال نوشتن یک پاسخ است، دید در زمان واقعی را ارائه می دهد.

پیام رسانی بلادرنگ: RCS پیام‌رسانی بلادرنگ را فعال می‌کند و مکالمات تعاملی و پویا را در مقایسه با پروتکل‌های پیام‌رسان سنتی تقویت می‌کند.

چت های گروهی: این پروتکل از تبادل چت های گروهی پشتیبانی می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا در گفتگوهای مشترک با چندین شرکت کننده شرکت کنند.

اشتراک گذاری رسانه های غنی: RCS با فعال کردن اشتراک‌گذاری رسانه‌ای غنی، تجربه پیام‌رسانی را افزایش می‌دهد و اطمینان می‌دهد که کاربران می‌توانند تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا را بدون دردسر به اشتراک بگذارند.

واکنش به پیام ها: یکی دیگر از موارد قابل توجه، قابلیت افزودن واکنش به پیام ها، افزودن لایه ای از بیان به مکالمات است.

در میان این پیشرفت‌ها، اپل به کاربران اطمینان می‌دهد که iMessage که به دلیل امنیت و تجربه کاربری مشهور است، بخشی جدایی‌ناپذیر از اکوسیستم پیام‌رسانی باقی خواهد ماند. پذیرش RCS با هدف پر کردن شکاف ویژگی‌ها بین پیام‌رسانی آیفون و اندروید، ارائه یک تجربه ارتباطی همه‌کاره‌تر و مدرن‌تر است. از آنجایی که عرضه این ویژگی ها در آینده نزدیک پیش بینی می شود، کاربران می توانند منتظر ارتقای قابل توجهی در تعاملات پیام رسانی روزانه خود باشند.

در بیانیه ای به ۹to5Mac، سخنگوی اپل دیدگاه این شرکت را در مورد پذیرش RCS تشریح کرد و بر اعتقاد آن به بهبود قابلیت همکاری که RCS Universal Profile، استانداردی که در حال حاضر توسط انجمن GSM منتشر شده است، برای پیام های چند پلتفرمی ارائه می دهد، تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: “در اواخر سال آینده، ما پشتیبانی از RCS Universal Profile را اضافه خواهیم کرد، استانداردی که در حال حاضر توسط انجمن GSM منتشر شده است. ما معتقدیم RCS Universal Profile در مقایسه با SMS یا MMS، تجربه همکاری بهتری را ارائه می دهد. این کار موثر خواهد بود. در کنار iMessage، که همچنان بهترین و امن ترین تجربه پیام رسانی برای کاربران اپل خواهد بود.

انتظار می‌رود که پیاده‌سازی RCS توسط اپل، کاربران را با قابلیت‌های پیشرفته، از جمله توانایی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود مستقیماً در رشته‌های متنی، توانمند کند. برخلاف پیامک‌های سنتی، RCS می‌تواند هم از طریق داده تلفن همراه و هم از طریق Wi-Fi کار کند و انعطاف‌پذیری بیشتری را در تجربه پیام‌رسانی به کاربران ارائه دهد.

به نظر می رسد این حرکت استراتژیک اپل پاسخی به افزایش فشار نظارتی است، به ویژه که از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) ناشی می شود. DMA شرکت های بزرگ از جمله اپل را موظف می کند تا از قابلیت همکاری سرویس های خود با سایر پلتفرم ها اطمینان حاصل کنند. در ماه سپتامبر، کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد iMessage آغاز کرد تا مشخص کند آیا این iMessage به عنوان یک “سرویس پلتفرم اصلی” واجد شرایط است یا خیر. در پاسخ، اپل ادعا کرد که iMessage از محبوبیت کافی در اروپا برای قابل اجرا بودن قوانین برخوردار نیست. گزارش شده است که غول فناوری قصد دارد علیه مقررات دولتی در فروشگاه App خود تجدید نظر کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/apple-adopting-rcs-how-is-it-going-to-make-messaging-better-between-android-and-ios-13396512.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *