اپل اپ استور را برای سرویس های پخش بازی باز می کند

مواردی مانند Xbox Cloud Gaming و GeForce Now دیگر محدود به برنامه های وب نخواهند بود.

از امروز اپل است اپ استور خود را باز کرد برای اجازه دادن به برنامه ها و سرویس های پخش بازی. این بدان معنی است که خدمات مانند Xbox Cloud Streaming و GeForce Nowکه قبلا بودند فقط در iOS از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است، قادر به ارائه برنامه های با امکانات کامل خواهد بود. اپل در یک پست وبلاگی نوشت: “توسعه دهندگان اکنون می توانند یک برنامه واحد با قابلیت پخش جریانی همه بازی های ارائه شده در کاتالوگ خود را ارسال کنند.” به گفته این شرکت، این تغییرات “در سراسر جهان” اعمال می شود.

در سال ۲۰۲۰، اپل به نظر می رسید که فضایی را حک کرده است برای این خدمات بازی ابری در اپ استور. اما معلوم شد که اینطور نیست، زیرا همه بازی های موجود از طریق هر سرویس باید به عنوان یک برنامه مستقل ارسال و بررسی می شدند. بنابراین تغییر اجازه دادن به یک برنامه با کاتالوگ بزرگی از بازی ها نشان دهنده یک تغییر اساسی است. به عنوان بخشی از اعلامیه امروز، اپل گفت که «هر تجربه ای که در یک برنامه در اپ استور در دسترس قرار می گیرد، باید به تمام دستورالعمل های بررسی App Store پایبند باشد و برنامه میزبان آن باید رتبه بندی سنی بالاترین محتوای دارای رتبه سنی را حفظ کند. ” در برنامه گنجانده شده است.»

اپل همچنین می‌گوید که توسعه‌دهندگان از این پس می‌توانند فرصت‌های کشف پیشرفته‌تری برای بازی‌های پخش جریانی، برنامه‌های کوچک، مینی‌بازی‌ها، چت‌بات‌ها و افزونه‌هایی که در برنامه‌هایشان یافت می‌شوند، فراهم کنند. بازی‌ها، ربات‌های چت و پلاگین‌ها می‌توانند سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپل را برای ارائه محتوا یا خدمات دیجیتالی پولی به کاربران خود برای اولین بار، مانند اشتراک یک ربات چت جداگانه، ترکیب کنند.»

این خبر بخشی از یک سری تغییراتی است که برای باز کردن اپ استور در راه است پس از تحقیقات ضدتراست کمیسیون اروپا. از دیگر تغییرات اعلام شده امروز می توان به مجوز اشاره کرد فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین و موتورهای مرورگر در اتحادیه اروپا


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/25/24050430/apple-app-store-game-streaming

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *