اپل اکنون به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری اضافی آیفون دسترسی پیدا کنند

برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، اپل باید معرفی کرد یک جدید فرم درخواست که به توسعه دهندگان برنامه های iOS توزیع شده در اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا قابلیت همکاری بیشتر با ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آیفون را درخواست کنند.

اپل اکنون به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری اضافی آیفون دسترسی پیدا کنند
اپل در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰۰۰ API را به توسعه دهندگان ارائه می دهد که آنها را قادر می سازد به ویژگی ها و چارچوب های آیفون مانند دوربین ها، میکروفون ها، بلوتوث، HealthKit، SiriKit و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. اکنون، توسعه‌دهندگان می‌توانند درخواست دسترسی به ویژگی‌ها و فناوری‌های اضافی آیفون را برای استفاده در برنامه‌های خود در اتحادیه اروپا، به دلخواه خود، درخواست کنند.

اپل می گوید درخواست های قابلیت همکاری را به صورت موردی ارزیابی می کند و در صورت لزوم API های اضافی را در نسخه های iOS آینده منتشر می کند. اپل می گوید درخواست ها باید از نظر فنی امکان پذیر باشند و به قانون بازارهای دیجیتال پایبند باشند.

هنوز مشخص نیست که اپل چه تعداد از این درخواست‌ها را تأیید خواهد کرد.

اپل در حال حاضر در حال ساخت تراشه NFC در آیفون است برای برنامه های پرداخت شخص ثالث و کیف پول قابل دسترسی است در اتحادیه اروپا، همراه با ایسلند، لیختن اشتاین، و نروژ، که جایگزین هایی برای Apple Pay و Apple Wallet در اختیار کاربران قرار می دهد. این تغییر با iOS 17.4 ارائه شده است در حال حاضر در نسخه بتا موجود است و در ماه مارس منتشر خواهد شد.

را فرم درخواست و توضیحات بیشتر را می توان در وب سایت اپل یافت.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/25/apple-interoperability-request-form/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *