اپل اکنون به دستور قاضی برای تحویل سوابق اعلان فشار نیاز دارد

دنبال کردن افشا از آنجایی که سوابق اعلان فشار موبایل ما را می‌توان به مجریان قانون تحویل داد، اپل وزارت دادگستری (DOJ) را به دلیل ممانعت از افشای چنین فرآیندی توسط شرکت‌های فناوری سرزنش کرد. در همین حال، شرکت نیز به روز شد سند دستورالعمل فرآیند قانونی خود را بیان می کند "احضاریه یا روند قانونی بیشتر" ملزم به اخذ سوابق مربوطه بود. با این حال، رویترز متوجه شد که یک هفته بعد، اپل بی سر و صدا این خط خاص را تغییر داد تا با سیاست سختگیرانه گوگل در این مورد مطابقت داشته باشد:

"شناسه Apple مرتبط با توکن APN ثبت‌شده و سوابق مربوطه را می‌توان با سفارشی زیر ۱۸ USC §۲۷۰۳(d) یا حکم جستجو به دست آورد."

به عبارت دیگر، طبق بیانیه ای که در این مدت ارائه شده است، مجریان قانون اکنون برای دریافت اطلاعات فشار اعلان از اپل به رضایت قاضی نیاز دارند – همانطور که در تمام این مدت در مورد گوگل وجود داشت. رویترز. Engadget با اپل تماس گرفت، اما از اظهار نظر در مورد دستورالعمل های به روز شده خودداری کرد.

این "جاسوسی اعلان فشار" نگرانی‌ها در ابتدا توسط سناتور اورگان، ران وایدن، آشکار شد نامه ی سرگشاده به وزارت دادگستری، ادعا کرد که دولت های خارجی از گوگل و اپل خواسته اند تا سوابق اعلان فشار را ارائه دهند. با توجه به نحوه عبور اعلان‌های فشار از سرورهای این شرکت‌ها، سناتور نگران است "اپل و گوگل در موقعیت منحصر به فردی برای تسهیل نظارت دولت بر نحوه استفاده کاربران از برنامه های خاص قرار دارند."

وایدن سپس خطاب به فیل در اتاق، استدلال کرد که این دو غول فناوری "باید به آنها اجازه داده شود که در مورد مطالبات قانونی که دریافت می کنند، به ویژه از سوی دولت های خارجی شفاف باشند." به نظر می رسد که پاسخ اپل در رابطه با سرکوب وزارت دادگستری با ادعاهای سناتور مطابقت دارد، اما مشخص نیست که آیا این وزارتخانه در مورد شفافیت فزاینده هر دو شرکت فناوری در نظارت بر اعلان های فشاری اقدام خواهد کرد یا خیر.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-now-needs-a-judges-order-to-hand-over-push-notification-records-052710429.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/apple-now-needs-a-judges-order-to-hand-over-push-notification-records-052710429.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *