اپل اکنون ساعت‌های سری ۹ و اولترا ۲ را با مانیتور اکسیژن خون غیرفعال می‌فروشد

اگر در ایالات متحده هستید، هر مدل Watch Series 9 یا Ultra 2 که از اپل می‌خرید، دیگر قابلیت نظارت بر اکسیژن خون را ندارد. سیب ناموفق تا دادگاه را متقاعد کند که به آن اجازه دهد تا به فروش مدل های فوق الذکر ادامه دهد، در حالی که در حال تجدید نظر در مورد حکم کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC) است. اگر به خاطر بیاورید، کمیسیون دریافت که اپل حق اختراع را نقض کرده است متعلق به شرکت فناوری پزشکی Masimo است که سازنده آیفون را به نقض خصوصیات معنوی آن مربوط به نظارت بر اکسیژن خون مبتنی بر نور متهم می کند. ITC به این شرکت دستور داد تا فروش ساعت های مورد بحث را متوقف کند.

سیب مدل های ساعت را کشید از وب‌سایت و فروشگاه‌های خود در ماه دسامبر قبل از اعمال این ممنوعیت به عنوان یک اقدام پیشگیرانه. با این حال، چند روز بعد، شرکت آنها را دوباره برای فروش قرار دهید پس از آن که دادگاه تجدیدنظر فدرال در واشنگتن دی سی به آن اجازه توقف موقت در ممنوعیت واردات و فروش داد. اکنون، دادگاه استیناف این تعلیق را لغو کرده و به اپل دستور داده است تا فروش هر دو مدل را تا ساعت ۵ عصر به وقت شرقی در ۱۸ ژانویه متوقف کند.

با این حال، این شرکت می تواند این ممنوعیت را کنار بگذارد، زیرا گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) اخیرا تصمیم گرفت ساعت های بازطراحی شده بدون عملکرد پالس اکسیمتری خارج از محدوده حکم ITC هستند. در بیانیه ای که به ۹to5Mac، اپل گفت که معتقد است “دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار فدرال باید تصمیم USITC را لغو کند” و به شدت با آن و دستورات ناشی از آن مخالف است. این سخنگوی می افزاید: «در انتظار درخواست تجدیدنظر، اپل اقداماتی را برای تبعیت از این حکم انجام می دهد و در عین حال اطمینان می دهد مشتریان با اختلالات محدود به اپل واچ دسترسی دارند.» این مراحل شامل معرفی نسخه ای از Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 در ایالات متحده بدون ویژگی اکسیژن خون است. این شرکت همچنین تصریح کرد که “هیچ تاثیری بر واحدهای اپل واچ که قبلا خریداری شده و شامل ویژگی اکسیژن خون است” وجود ندارد.

اپل به این نشریه گفت که ساعت های اصلاح شده همچنان دارای برنامه نظارت بر خون هستند، اما با ضربه زدن روی آن پیامی دریافت خواهید کرد که می گوید دیگر در دسترس نیست. این پیام همچنین به شما می‌گوید برای کسب اطلاعات بیشتر به برنامه Health در آیفون خود بروید، در آنجا پیوندی به یک مقاله پشتیبانی در وب‌سایت شرکت مشاهده خواهید کرد.

حتی قبل از اعمال ممنوعیت ITC، اپل قبلا گزارش شده بود تقلا برای ایجاد به روز رسانی نرم افزاری که به آن امکان می دهد دستگاه های مربوطه را بفروشد. واضح است که این شرکت توانست به موقع راه حلی برای لغو اقامت ایجاد کند. در حالی که این ممنوعیت به طور رسمی تا بعد از ظهر ۱۸ ژانویه اجرا نمی شود، شما قبلاً یادداشتی خواهید دید که می گوید: “Apple سری ۹ را تماشا کنید و Ultra 2 دیگر شامل ویژگی اکسیژن خون نمی شود” وقتی از وب سایت شرکت بازدید می کنید و به صفحه محصول هر مدل دسترسی پیدا می کنید.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-is-now-selling-watch-series-9-and-ultra-2-with-disabled-blood-oxygen-monitor-035833529.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/apple-is-now-selling-watch-series-9-and-ultra-2-with-disabled-blood-oxygen-monitor-035833529.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *