اپل اکنون نسخه‌های واچ سری ۹ و اولترا ۲ را بدون ویژگی‌های ممنوعه می‌فروشد

این حماسه ممنوعیت اپل واچ تغییر دیگری پیدا کرده است، و این یکی از مواردی است که اپل اصلا از آن راضی نیست. در اقدامی بی‌سابقه، اپل تایید کرده است که اکنون نسخه‌های اصلاح‌شده آن را می‌فروشد اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ در ایالات متحده بدون ویژگی های اکسیژن خون که اکنون ممنوع شده است، از امروز (۱۸ ژانویه) شروع می شود.

این نسخه‌های جدید ساعت‌های سری ۹ و اولترا ۲ از ساعت ۶ صبح امروز به وقت محلی از فروشگاه آنلاین اپل و امروز در فروشگاه‌های فیزیکی اپل نیز به فروش می‌رسند. اپل گفت بیانیه ای برای ۹to5Mac این اقدام “در انتظار تجدیدنظر” است و “ما معتقدیم دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال باید تصمیم USITC را لغو کند”.

علیرغم اعتراضات اپل، دادگاه استیناف ایالات متحده پیشنهاد اپل برای توقف ممنوعیت این برنامه را رد کرد. اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲٫ این ممنوعیت پس از آن اعمال شد که کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) ساعت‌های اپل را نقض حق اختراعات اکسیژن خون شرکت فناوری پزشکی Massimo دانست که در نتیجه اپل قادر به فروش هیچ ساعت هوشمند حاوی ویژگی مورد بحث نیست.

این ویژگی در یک وصله شده است به روز رسانی نرم افزارو اپل مجبور به ایجاد تغییرات سخت افزاری گران قیمت نبوده است. این بدان معناست که اگر تصمیمات بعدی دادگاه به راه اپل برسد، این ویژگی به طور بالقوه می تواند در آینده دوباره فعال شود. اپل همچنین توضیح داده است که مدل‌های ساعت آسیب‌دیده که قبلاً قبل از حکم دادگاه تجدیدنظر فروخته شده‌اند بی‌تأثیر خواهند بود و می‌توانند به استفاده از ویژگی اکسیژن خون ادامه دهند، همانطور که در خارج از ایالات متحده فروخته می‌شود.

یک شکست جدی

اپل اکنون نسخه‌های واچ سری ۹ و اولترا ۲ را بدون ویژگی‌های ممنوعه می‌فروشد

(اعتبار تصویر: اپل)

اپل واچ بعید است جایگاه خود را به عنوان ساعت از دست بدهد بهترین ساعت هوشمند شما می توانید خرید کنید، حتی بدون این ویژگی برجسته. اما با این وجود، این وضعیتی است که اپل به وضوح از آن ناراضی است و شرکت امیدوار است دیر یا زود تغییر کند.

شرکت دارد وب سایت خود را به روز کرد با یک بنر برجسته که به عدم وجود ویژگی اشاره می کند. علیرغم مخالفت اپل با این تصمیم، احتمالاً باید ویژگی اکسیژن خون را برای آینده قابل پیش بینی غیرفعال نگه دارد، زیرا این شرکت گفته است که فکر می کند فرآیند تجدید نظر می تواند بیش از یک سال طول بکشد

در حالی که این ویژگی حذف شده است، ما انتظار نداریم که اپل خود حسگرهای اکسیژن خون را از دستگاه حذف کند. اپل واچ بعدیکه قرار است شهریور امسال راه اندازی شود.

اگر درخواست تجدیدنظر اپل موفقیت آمیز باشد، می خواهد این ویژگی را در اسرع وقت دوباره فعال کند و در صورت عدم وجود سنسورها قادر به انجام این کار نخواهد بود. علاوه بر این، حذف فیزیکی آنها مستلزم به روز رسانی فرآیندهای تولید آن برای چیزی است که ممکن است فقط یک شکست موقت باشد، که برای اپل بسیار گران و ناخوشایند خواهد بود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/health-fitness/smartwatches/apple-is-now-selling-versions-of-the-watch-series-9-and-ultra-2-without-banned-feature

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *