اپل برای فروش آیفون ۱۵ در چین دست‌به‌دامان تخفیف‌های کم‌سابقه شد

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروشندگان اپل در چین تخفیف‌های گسترده‌ای برای گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۵ در نظر گرفته‌اند و این تخفیف‌ها در برخی مواقع به عدد کم‌سابقه‌ی ۱۸۰ دلار هم می‌رسند. این اقدام به وضوح نشان می‌دهد تقاضا برای آیفون ۱۵ در چین کمتر از انتظارات اپل است.

فروشگاه تی‌مال شرکت علی‌بابا در تلاش است فروش گوشی‌های پریمیوم اپل را ازطریق ارائه‌ی تخفیف کمتر از ۱۲۰ دلار، افزایش دهد. اپل استورهای چین اوایل سال گذشته تخفیف ۱۲۰ دلاری در نظر گرفتند تا خرید آیفون توسط مردم چین افزایش پیدا کند.

اپل در آستانه‌ی سال نو چینی اعلام کرد تمام مدل‌های سری آیفون ۱۵ را با تخفیف روانه‌ی بازار چین می‌کند. در حال حاضر تخفیف‌های موردبحث از فروشگاه‌های آنلاین اپل برداشته شده‌اند، اما فروشندگانی مثل تی‌مال همچنان آیفون‌ها را با تخفیف می‌فروشند.

ارائه‌ی تخفیف چشمگیر به وضوح نشان می‌دهد میزان خرید گوشی های نسل جدید اپل در چین به اندازه‌ی نسل قبل نبوده است. درآمد اپل از بازار چین در فصل پایانی سال ۲۰۲۳ به‌میزان ۱۳ درصد افت کرد و به ۲۰٫۸ میلیارد دلار رسید؛ درحالی‌که تحلیلگران این عدد را ۲۳٫۵ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودند.

مقاله‌های مرتبط

تحلیلگران می‌گویند افزایش تقاضا برای گوشی‌های اندرویدی مجهزبه هوش مصنوعی، روی افت فروش آیفون تأثیر دوچندان گذاشته است و انتظار می‌روند این روند در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه پیدا کند.

به گفته‌ی افشاگران، اپل در سال ۲۰۲۴ با رونمایی iOS 18 به استقبال هوش مصنوعی می‌رود. ممکن است بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در انحصار آیفون ۱۶ باقی بماند.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile/417491-iphone-15-sales-china-promotions/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *