اپل بیش از ۱۸۰۰۰۰ دستگاه ویژن پرو را در عرض چند دقیقه فروخت، اما مشتریان نمی توانند خطر آسیب رساندن به آن را داشته باشند.

جدیدترین رایانه‌های فضایی مخاطره‌آمیز اپل، هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro، از زمان در دسترس بودن پیش‌سفارش، موفقیت چشمگیری کسب کرده است. تحلیلگر مینگ چی کو گزارش می دهد که اپل بین ۱۶۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰ دستگاه از این هدست را فروخته است که نقطه عطف مهمی است زیرا این شرکت وارد اولین خط تولید خود در نزدیک به یک دهه اخیر شده است.

تقاضای بسیار زیاد برای Vision Pro منجر به تمدید تاریخ ارسال سفارشات جدید شده است. به گفته Kuo، زمان تحویل برای همه مدل‌ها اکنون ۵ تا ۷ هفته از تاریخ عرضه ۲ فوریه پیش‌بینی می‌شود. این هدست پس از باز شدن پیش‌سفارش‌ها، فروش فوری را تجربه کرد که به افزایش زمان ارسال کمک کرد.

جالب اینجاست که محبوبیت Vision Pro فرصتی را برای اسکالپرها ایجاد کرده است، افرادی که مقادیر زیادی از اقلام پرتقاضا را با قیمت های معمولی خریداری می کنند و آنها را برای کسب سود مجدد می فروشند. این اسکالپرها با قرار دادن آن در eBay با قیمت دوبرابر خرده فروشی از جذابیت هدست بهره می برند و این نشان می دهد که مصرف کنندگان مایل به پرداخت حق بیمه برای ایمن سازی دستگاه مورد تقاضا هستند.

هزینه های تعمیر اپل ویژن پرو نیز توسط این شرکت تشریح شده است و به کاربران هشدار می دهد برای جلوگیری از هزینه های قابل توجه تعمیر مراقب باشند.

با توجه به جزئیات به اشتراک گذاشته شده در وب سایت رسمی اپل، به کاربران توصیه می شود که هدست را رها نکنند، زیرا آسیب هایی مانند ترک در شیشه ویژن پرو ممکن است هزینه تعمیر ۷۹۹ دلاری را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، آسیب به سایر اجزای هدست ممکن است منجر به هزینه‌های تعمیر بیشتر شود و به ۲۳۹۹ دلار (تقریباً ۲ میلیون روپیه) برسد.

اپل یک طرح حفاظتی اختیاری به نام AppleCare+ را ارائه می‌کند که به پرداخت ۴۹۹ دلار برای دو سال یا ۲۴٫۹۹ دلار ماهانه برای پوشش نیاز دارد.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که تعمیرات تحت این طرح کاملاً رایگان نیست و اپل نشان می دهد که هنوز حدود ۲۹۹ دلار هزینه خواهد داشت. در مورد مشکلات شیشه، کل هزینه تعمیرات با AppleCare+ تقریباً ۷۹۸ دلار است که فقط ۱ دلار کمتر از بدون برنامه است.

علیرغم هزینه ها، AppleCare+ می تواند برای کاربرانی که به طور تصادفی به اجزای دیگری غیر از شیشه آسیب می رسانند سودمند باشد، زیرا به جلوگیری از هزینه سنگین ۲۳۹۹ دلاری تعمیر کمک می کند.

توصیه کلی، چه انتخاب AppleCare+ باشد یا نه، این است که Vision Pro را با احتیاط بیشتری انجام دهید تا از هزینه های قابل توجه تعمیر جلوگیری کنید.

در حالی که تاریخ عرضه رسمی هدست ویژن پرو در هند مشخص نشده است، طبق گزارش ها، اپل در حال بررسی عرضه بعدی آن در بریتانیا، کانادا و چین پس از عرضه در ایالات متحده است.

ویژن پرو که به عنوان یک محصول آزمایشی توسط اپل توصیف شده است، قبل از عرضه گسترده تر، در حال آزمایش در مناطق خاصی است. مصرف‌کنندگان در هند می‌توانند با دنبال کردن به‌روزرسانی‌های India Today Tech از آخرین پیشرفت‌های این دستگاه نوآورانه مطلع شوند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/apples-vision-pro-sold-over-180000-units-within-minutes-but-customers-cant-risk-damaging-it-13650182.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *