اپل تأیید کرد که دولت‌ها از اعلان‌های فشاری آیفون و اندروید برای جاسوسی از کاربران استفاده می‌کنند

اپل تأیید کرد که دولت‌ها از اعلان‌های فشاری آیفون و اندروید برای جاسوسی از کاربران استفاده می‌کنند

در نامه وایدن می‌گوید: «در برخی موارد، ممکن است محتوای رمزگذاری‌نشده را نیز دریافت کنند، که می‌تواند از مشتقات باطن برنامه گرفته تا متن واقعی نمایش داده‌شده به کاربر در اعلان‌های برنامه را شامل شود».

اکنون، ممکن است تعجب کنیم که چرا از گوگل و اپل خواسته شده است تا این شیوه های پنهان کاری را فاش کنند. خوب، بر خلاف یک برنامه اعلان معمولی که توسط یک برنامه ارسال می شود، اعلان های فشاری از یک پروتکل خاص پیروی می کنند و باید از آن عبور کنند. سرورهای اپل و گوگل قبل از اینکه در تلفن شخص ظاهر شوند. وایدن می‌گوید دولت‌ها می‌توانند این شرکت‌ها را مجبور کنند اطلاعاتی درباره این اعلان‌های فشاری به آنها ارائه کنند. دلیل کمی وجود دارد که باور کنیم آنها تعهدی ندارند.

اپل اخیرا تایید کرده است که با سازمان های مجری قانون همکاری می کند تا اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها بگذارد روند قانونی درگیر، مانند احضاریه یا حکم دادگاه. با این حال، همانطور که اپل در بیانیه خود در مورد روند قانونی اشاره کرده است، از اطلاع رسانی به کاربران در مورد جاسوسی توسط سازمان های دولتی منع شده است. سناتور ایالات متحده از وزارت دادگستری خواسته است تا به گوگل و اپل اجازه دهد تا به مشتریان خود بگوید چه زمانی و چگونه از اعلان های فشار برای نظارت بر آنها استفاده می شود.

غول امنیت سایبری Avast نیز هشدار داد که اعلان‌های فشاری به‌ویژه در گوشی‌های هوشمند مؤثر هستند، زیرا می‌توانند به‌طور یکپارچه به عنوان هشدارهای استاندارد سیستم مانند تماس‌های از دست رفته یا پیام‌های متنی جدید ظاهر شوند. وایدن اخیراً نیز چگونگی را افشا کرده است AT&T اجازه نظارت گسترده بر شهروندان را می داد با حسن نیت از “پروژه نیمکره”.


منبع: https://www.slashgear.com/1463894/governments-spy-on-android-iphone-notifications/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *