اپل جزئیات نحوه عملکرد فروشگاه های اپلیکیشن و پرداخت های شخص ثالث در اروپا را توضیح می دهد

اپل در حال ساخت است تغییر اساسیدر پاسخ به قوانین جدید اتحادیه اروپا، به اپ استور و دیگر بخش‌های اصلی iOS در اروپا می‌رود. از ماه مارس، اپل به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا برنامه ها را دانلود کنند و از خارج از اپ استور خرید کنند. این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش بسیاری از این تغییرات در نسخه بتای iOS 17.4 خود است که اکنون در دسترس توسعه دهندگان است.

اپل مدت‌هاست که در برابر بسیاری از این تغییرات مقاومت می‌کند و استدلال می‌کند که کاربران را در معرض کلاهبرداری، بدافزارها و سایر مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیتی قرار می‌دهد. اما بر اساس قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، که از ۷ مارس اجرایی می شود، شرکت های فناوری بزرگ مانند اپل موظف هستند تغییرات قابل توجه به کسب و کار خود.

فیل شیلر اپل در بیانیه ای به صراحت اعلام کرد که این شرکت همچنان معتقد است برخی از این تغییرات، مانند باز کردن اپ استور، برای کاربران خطر ایجاد می کند. او گفت: «تغییراتی که امروز اعلام می‌کنیم با الزامات قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا مطابقت دارد و در عین حال به محافظت از کاربران اتحادیه اروپا در برابر تهدیدات غیرقابل اجتناب حریم خصوصی و امنیتی این مقررات کمک می‌کند.»

مهم ترین تغییرات مربوط به توسعه دهندگان خواهد بود که برای اولین بار می توانند پرداخت ها را دریافت کرده و برنامه ها را از خارج از اپ استور توزیع کنند. طبق قوانین جدید، اپل همچنان روند بررسی برنامه‌هایی را که از طریق فروشگاه آن ارائه نمی‌شوند، اعمال می‌کند. این بررسی که “تأیید محضری” نامیده می شود، از اتوماسیون و بازبین های انسانی استفاده می کند و “بر یکپارچگی پلت فرم و محافظت از کاربران” در برابر چیزهایی مانند بدافزار متمرکز خواهد بود. اما این شرکت خاطرنشان می کند که “توانایی کمتری برای مقابله با سایر خطرات دارد – از جمله برنامه هایی که حاوی کلاهبرداری، کلاهبرداری و سوء استفاده هستند یا کاربران را در معرض محتوای غیرقانونی، اعتراض آمیز یا مضر قرار می دهند.”

اپل همچنین ساختار کمیسیون خود را که اغلب مورد انتقاد قرار می‌گیرد تغییر می‌دهد به طوری که توسعه‌دهندگان ۱۷ درصد بابت اشتراک‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای پرداخت می‌کنند و این کارمزد پس از سال اول برای «اکثر توسعه‌دهندگان» به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

در همان زمان، اپل برای تراکنش‌هایی که از طریق فروشگاهش انجام می‌شود، کارمزد جدید ۳ درصدی «پردازش پرداخت» را اعمال می‌کند. و یک “هزینه فناوری اصلی” جدید برای همه هزینه ثابت ۰٫۵۰ یورو دریافت می کند دانلودهای برنامه، صرف نظر از اینکه از App Store می آیند یا یک وب سایت شخص ثالث، پس از ۱ میلیون نصب اول. به گفته اپل، ساختار جدید کارمزد باعث می شود که اکثر توسعه دهندگان کمتر از آنچه در حال حاضر پرداخت می کنند به شرکت پرداخت کنند، زیرا هزینه فناوری اصلی بیشترین تأثیر را بر توسعه دهندگان بزرگتر خواهد داشت.

اپل جزئیات نحوه عملکرد فروشگاه های اپلیکیشن و پرداخت های شخص ثالث در اروپا را توضیح می دهد
سیب

به‌روزرسانی‌ها می‌توانند تغییرات مهم دیگری را برای کاربران آیفون در اروپا به ارمغان بیاورند. اپل API های جدیدی را ارائه می دهد که به سازندگان برنامه اجازه می دهد به تراشه NFC آیفون برای پرداخت های بی سیم دسترسی داشته باشند و تراکنش های Tap-to-Pay را که به Apple Pay متکی نیستند، فعال می کند.

همچنین در حال ایجاد تغییراتی در مرورگر وب سافاری خود است تا کاربران iOS در اروپا بلافاصله در مورد اینکه آیا می‌خواهند مرورگر پیش‌فرض خود را تغییر دهند، اولین باری که برنامه را بعد از به‌روزرسانی iOS 17.4 راه‌اندازی می‌کنند، از آنها خواسته شود. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان مرورگر می‌توانند از موتوری در کنار WebKit خود اپل استفاده کنند، که می‌تواند منجر به انتشار نسخه‌های جدید مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس با استفاده از فناوری خود برای رندر کردن سایت‌ها شود. اینکه آیا این باعث می‌شود که این مرورگرها سریع‌تر یا بهتر از Safari شوند، هنوز مشخص نیست، اما این پتانسیل را دارد که یک تغییر بزرگ برای یکی از مهم‌ترین برنامه‌های گوشی شما باشد.

به‌روزرسانی، ساعت ۴:۳۰ عصر به وقت شرقی: جزئیات اضافه شده درباره مرورگرها که محدود به استفاده از فناوری WebKit اپل نیستند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/pple-details-how-third-party-app-stores-and-payments-will-work-in-europe-183931334.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/pple-details-how-third-party-app-stores-and-payments-will-work-in-europe-183931334.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *