اپل داروین AI را پیش از به‌روزرسانی‌های اصلی هوش مصنوعی که در iOS 18 ارائه می‌شود، خریداری می‌کند

طبق گزارش ها، اپل اوایل سال جاری شرکت کانادایی DarwinAI را برای ایجاد تیم هوش مصنوعی خود خریداری کرد بلومبرگ. داروین آی فناوری هوش مصنوعی را برای بازرسی اجزا در طول فرآیند تولید ایجاد کرد و همچنین بر ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی کوچکتر و کارآمدتر تمرکز داشت.

اپل داروین AI را پیش از به‌روزرسانی‌های اصلی هوش مصنوعی که در iOS 18 ارائه می‌شود، خریداری می‌کند
وب سایت DarwinAI و حساب های رسانه های اجتماعی پس از خرید اپل از حالت آفلاین خارج شده اند. ده ها شرکت سابق DarwinAI اکنون به بخش هوش مصنوعی اپل پیوسته اند. محقق هوش مصنوعی الکساندر ونگ، که به ساخت داروین AI کمک کرد، اکنون مدیر گروه هوش مصنوعی اپل است.

اپل این خرید را با بیانیه‌ای که معمولاً هنگام خرید در مورد خرید می‌پرسد تأیید کرد. «اپل هر از گاهی شرکت‌های فناوری کوچک‌تر را می‌خرد» اما درباره هدف یا برنامه‌هایش صحبت نمی‌کند.

اپل در تلاش برای عقب افتادن مایکروسافت، گوگل و سایرین در بازار هوش مصنوعی، سخت کار می کند تا ویژگی های هوش مصنوعی را برای نسل بعدی خود بسازد. iOS 18 و سیستم عامل macOS 15.

اگر اپل بخواهد بتواند با بینگ مایکروسافت، ChatGPT OpenAI و سایر پیشنهادات هوش مصنوعی مولد رقابت کند، باید هوش مصنوعی مولد را در طیف وسیعی از محصولات ادغام کند. اپل در حال آزمایش مدل های زبان بزرگ است و گفته می شود ویژگی های هوش مصنوعی در راه است سیریمیانبرها، پیام ها، اپل موزیکو بیشتر.

اپل قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی را به دلایل حفظ حریم خصوصی روی دستگاه اجرا کند و تلاش‌های DarwinAI برای ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی کوچک‌تر می‌تواند برای پیشبرد این تلاش مفید باشد.

مدیر عامل اپل تیم کوک قول داده است که اپل در سال ۲۰۲۴ در زمینه هوش مصنوعی مولد “جایگاه جدیدی خواهد گشود”.

برچسب ها: خرید اپل


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/14/apple-acquires-darwinai/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *