اپل دسترسی اضطراری ماهواره ای SOS را برای دارندگان فعلی آیفون ۱۴ گسترش می دهد

یک سال از اپل می گذرد SOS اضطراری را از طریق ماهواره فعال کرد در تمام دستگاه های آیفون ۱۴ در ایالات متحده. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد در صورت نداشتن سرویس تلفن همراه، به سرویس‌های اضطراری پیامک ارسال کنند. این شرکت با فعال کردن آیفون ۱۴ یا آیفون ۱۵ دو سال دسترسی رایگان را ارائه می دهد.

اپل نگفته است که پس از پایان دوره دسترسی رایگان، چقدر برای این ویژگی هزینه خواهد کرد. با این حال، کاربران تا چند سال دیگر نگران این موضوع نخواهند بود. اپل می گوید کاربران فعلی آیفون ۱۴ (یعنی کسانی که گوشی خود را قبل از روز چهارشنبه فعال کرده اند یک کشور در جایی که این سرویس در دسترس است) برای یک سال اضافی به رایگان دسترسی خواهید داشت.

“SOS اضطراری از طریق ماهواره به نجات جان افراد در سراسر جهان کمک کرده است. از مردی که پس از سقوط ماشینش بر فراز صخره ای ۴۰۰ فوتی در لس آنجلس نجات یافت تا کوهنوردان گمشده در کوه های آپنین در ایتالیا، ما همچنان داستان های خود را می شنویم. کایان درنس، معاون بازاریابی جهانی محصولات آیفون اپل، گفت: مشتریان می توانند با امدادگران اضطراری ارتباط برقرار کنند در حالی که در غیر این صورت نمی توانستند. ما بسیار خوشحالیم که کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ می توانند دو سال دیگر به صورت رایگان از این سرویس پیشگامانه استفاده کنند.

اپل مدت زمان کوتاهی پس از مشخص شدن آن برای بسیاری از کاربران، دوره دسترسی رایگان را تمدید می کند پیشنهاد کوالکام برای ارائه یک ویژگی مشابه در دستگاه های Android پراکنده شده است. Iridium، شریک آن در پروژه Snapdragon Satellite، گفت که سازندگان گوشی های هوشمند ترجیح داده اند این فناوری را در دستگاه های خود وارد نکنند. کوالکام خاطرنشان کرد که OEM ها به دنبال “راه حل های مبتنی بر استاندارد” هستند. ممکن است هزینه های مربوط به این ابتکار آنها را نیز به تعویق انداخته باشد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-extends-free-emergency-sos-satellite-access-for-existing-iphone-14-owners-183256442.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/apple-extends-free-emergency-sos-satellite-access-for-existing-iphone-14-owners-183256442.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *