اپل سال آینده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانواده آیپد را برطرف می‌کند

بر اساس گزارشی جدید، اپل سال آینده یک‌سری تغییرات در لاین‌آپ آیپد اعمال می‌کند تا کاربران هنگام خرید تبلت جدید کمتر از قبل سردرگم شوند.

خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید آیپد ایر جدید در دو مدل با پردازنده‌ی M2 رونمایی می‌شود. یکی از این مدل‌ها نمایشگر بسیار بزرگی خواهد داشت. اپل تصمیم دارد تولید مدل نسل نهمی را برای همیشه متوقف کند. در کمال تعجب، اپل پس از رونمایی آیپد نسل دهم همچنان به فروش مدل نسل نهمی ادامه داده است.

بلومبرگ می‌گوید توقف تولید آیپد نسل نهمی در نهایت به اپل امکان می‌دهد که به‌صورت تدریجی شماری از مدل‌های قدیمی اپل پنسل را نیز از رده خارج کند. اولین قلمی که با توقف فروش مواجه می‌شود، اپل پنسل ۲۰۱۵ خواهد بود.

به گفته‌ی منابع آگاه، اپل در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) تبلت‌های جدید آیپد ایر ۱۱ اینچ و آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچ را روانه‌ی بازار می‌کند. با این اقدام، چرخه‌ی به‌روزرسانی دو ساله‌ی تبلت‌های میان‌رده‌ی اپل حفظ خواهد شد. فعلاً به قیمت تبلت اپل آیپد ایر ۲۰۲۴ اشاره نشده است.

ظاهراً اپل در پی استفاده از پردازنده‌ی M2 در آیپد ایر جدید است و همزمان می‌خواهد آیپد پرو ۲۰۲۴ را با پردازنده‌ی M3 در دسترس قرار دهد. بدین ترتیب مدل‌های ایر آیپد در هر نسل جدید به پردازنده‌ی نسل قبل مجهز خواهند بود. البته پردازنده، تفاوت اصلی آیپد ایر و پرو را رقم نمی‌زند؛ بلکه این نمایشگر اولد آیپد پرو است که باعث تمایز این تبلت رده‌بالا از مدل میان‌رده خواهد شد.

به گفته‌ی مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچ با مجیک کیبورد فعلی آیپد پرو سازگاری خواهد داشت. اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، باید منتظر چینش دوربین مشابه آیپد پرو در آیپد ایر ۲۰۲۴ باشیم.

آیپدهای امروزی اپل تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند و باعث سردرگمی خریداران می‌شوند. انتخاب تبلت بر اساس قدرت سخت‌افزاری بسیار ساده‌تر است، البته فقط در شرایطی که ابعاد تبلت‌های موردنظر شما مثل هم یا بسیار نزدیک به یکدیگر باشد.

اگر عاشق تبلت‌های بزرگ هستید و به نمایشگری با نرخ نوسازی بالا اهمیت نمی‌دهید، نبود محصولی با این مشخصات در خانواده‌ی آیپد آزاردهنده به نظر می‌رسد. در حال حاضر فقط آیپد پرو نمایشگر ۱۲۰ هرتز دارد.


منبع: https://www.zoomit.ir/tablet/413037-apple-ipad-lineup-air-12-9-pro-13-pencil-magic-keyboard/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *