اپل شروع به ارسال غرامت برای ادعای «باتری گیت» آیفون می کند

اپل شروع به ارسال غرامت برای ادعای «باتری گیت» آیفون می کند

شما ممکن است آن را به خاطر بسپارید در سال ۲۰۲۰، اپل یک دعوی حقوقی دسته جمعی در ایالات متحده را با موافقت با پرداخت غرامت به کاربران آیفون به دلیل کاهش عمدی (یا کاهش سرعت) عملکرد در آیفون های قدیمی تر حل و فصل کرد. اکنون این پرداخت ها ارسال می شود.

همانطور که توسط MacRumors و دیگران، افرادی که ادعای غرامت از اپل را ارائه کرده اند، اکنون مبلغ ۹۲٫۱۷ دلار را دریافت می کنند. را وب سایت رسمی برای دعوا تأیید می کند که آخرین درخواست تجدیدنظر در دسامبر ۲۰۲۳ رد شده است، و بنابراین می توان پرداخت ها را از ژانویه ۲۰۲۴ صادر کرد.

بسته به تعداد مدعیان، مبلغ پرداختی می تواند تا ۵۰۰ میلیون دلار (حدود ۳۹۳ میلیون پوند یا ۷۴۶ میلیون دلار استرالیا) برسد. اگر قبلاً ادعایی را ثبت نکرده اید، انتظار پولی نداشته باشید – مهلت درخواست غرامت از اپل در ۶ اکتبر ۲۰۲۰ بازگشته بود.

برای واجد شرایط بودن، باید قبل از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷، دارای یک دستگاه iPhone 6، ۶ Plus، ۶s، ۶s Plus و/یا SE دارای سیستم عامل iOS 10.2.1 یا بالاتر در ایالات متحده و/یا یک دستگاه آمریکایی بوده باشید. – صاحب یک دستگاه آیفون ۷ یا ۷ پلاس دارای iOS 11.2 یا بالاتر قبل از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷٫

پرداخت کردن

همانطور که ممکن است به یاد داشته باشید، این دعوی در ابتدا تا پایان راه ثبت شد در دسامبر ۲۰۱۷پس از اینکه اپل اعتراف کرد که iOS با قدیمی شدن باتری‌ها، عملکرد آیفون را کاهش می‌دهد تا از پایداری دستگاه اطمینان حاصل کند – عملی که به کاربران اطلاع نداد.

استدلال اپل این بود که آیفون‌های قدیمی‌تر را برای مدت طولانی‌تری کار می‌کرد، اما کاربران از عدم شفافیت راضی نبودند: تعداد قابل توجهی از مردم احساس می‌کردند که برای ارتقای آیفون‌های خود تحت فشار قرار می‌گیرند، یا مجبورند برای تعویض باتری گران قیمت سفارش دهند. زودتر از آنچه در غیر این صورت می خواستند.

این نوع مدیریت عملکرد هنوز در iOS 17 وجود دارد – فقط اکنون کاملاً جزئیات و توضیح داده شده است و کاربران می‌توانند آن را خاموش کنند. اپل همیشه اصرار داشته است که حق با او بوده است و می‌گوید که فقط برای جلوگیری از یک پرونده طولانی و پرهزینه دادگاه با حل و فصل این دعوا موافقت کرده است.

اگر ادعای غرامت خود را قبل از پایان مهلت در سال ۲۰۲۰ دریافت کردید، حساب بانکی خود را بررسی کنید – ممکن است اکنون تقریباً چهار سال پس از توافق تسویه حساب، یک پرداخت پاداش ۲۰۲۴ از اپل داشته باشید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/iphone/apple-starts-sending-out-compensation-payments-for-iphone-batterygate-claim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *