اپل قدیمی ترین ویژگی سفارشی سازی اندروید را برای iOS 18 در نظر گرفته است

ما سعی می‌کنیم این روزها که اپل ویژگی‌هایی را به iOS اضافه می‌کند که سال‌ها در اندروید وجود داشته است، زیاد مسخره نکنیم. نه تنها این یک حرکت ساده است، بلکه گوگل و اندروید مطمئناً از طرف دیگر نیز قرض می گیرند. با این اوصاف، ما باید هر از چند گاهی استثنا قائل شویم، زمانی که چیزی چنان وحشی در افق است که تقریباً نمی توانید آن را باور کنید.

انتظار می‌رود اپل iOS 18 را در رویداد توسعه‌دهنده خود در ماه ژوئن به نمایش بگذارد و شایعات تاکنون نشان می‌دهند که این یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های پلتفرم موبایل تا کنون خواهد بود. یکی از زمینه های کلیدی که در حال حاضر صحبت های زیادی می شود، سفارشی سازی صفحه اصلی است، زیرا این حوزه ای است که اپل از اندروید عقب مانده است.

در حالی که اپل سرانجام در سال ۲۰۲۰ با iOS 14 به مردم اجازه داد ویجت‌ها را به صفحه‌های اصلی اضافه کنند، اما همچنان به اعمال عجیب‌ترین طرح‌بندی‌ها به کاربرانی ادامه می‌دهد که همه نمادها را به بالای صفحه فشار می‌دهند، هر فضا را پشت سر هم پر می‌کنند و قبل از رفتن مرتب می‌کنند. بعدی. به عبارت دیگر، شما هرگز نتوانسته اید فقط یک نماد را به هر نقطه صفحه اصلی مشخص اضافه کنید – اپل و iOS همیشه همه چیز را مجبور می کردند تا در هر صفحه صفحه اصلی، ردیف به ردیف در کنار یکدیگر قرار گیرند.

تا آنجا که من به یاد دارم (تا راه اندازی این سایت در سال ۲۰۰۹ با موتورولا DROID)، اندروید به شما اجازه می دهد یک نماد را بگیرید و آن را در یک نقطه خاص در هر صفحه و در هر ردیف یا ستون رها کنید. برای بسیاری از ما، این به معنای یک داک صفحه اصلی از برنامه‌ها با دسته دیگری از برنامه‌های پرکاربرد ما در بالای آن در ردیف‌های صفحه اصلی پایین است، زیرا در این صورت می‌توانیم به راحتی به آن برنامه‌ها در پایین صفحه دسترسی پیدا کنیم. در iOS یا آیفون، برخی از پرکاربردترین برنامه‌های شما ممکن است در بالای صفحه اصلی قرار بگیرند و مجبور شوید تا برای باز کردن آنها تا انتها به بالا برسید. طراحی UX بدی است، مطمئناً.

در iOS 18، اکنون شایعه شده است که اپل از این مرتب‌سازی اجباری به بالای صفحه‌های اصلی دست می‌کشد. طبق گزارشات اپل (براساس MacRumors) به کاربران iOS اجازه می دهد تا برنامه ها را قرار دهند هر جا در صفحه های اصلی هنوز هم شبکه ای وجود خواهد داشت، مانند همه تلفن ها، اما راه اندازی یک آیفون مانند آنچه بیش از یک دهه در اندروید انجام داده ایم، به زودی می تواند یک چیز باشد.

احمقانه است که در نظر بگیریم گاهی اوقات ابتدایی ترین ایده هایی که از روز اول در اندروید وجود داشت هرگز به آیفون نمی رسید. و این یک معامله بزرگ برای کاربران آیفون است! در اینجا افرادی هستند که آن را درخواست می کنند ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، اما من تصور می کنم قبل از آنها درخواست هایی وجود دارد. این تیتر یک لحظه در دنیای iOS است و نظرات پیرامون این ایده (به حق) در مورد آن دلقک می کنند. این باید خیلی وقت پیش اتفاق می افتاد، با این حال من هنوز امیدوارم که اپل به ما بگوید که چرا منتظر ماندند. آنها احتمالا این کار را نخواهند کرد، فقط ای کاش می کردند.


منبع: https://www.droid-life.com/2024/03/25/android-friends-apple-might-let-ios-18-put-icons-anywhere-on-home-screens/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *