اپل قصد دارد تا سه سال آینده بیش از ۵۰ میلیون گوشی در هند بسازد

اپل بیش از هر مدل قبلی آیفون ۱۵ را در هند ساخت و قصد دارد این روند را ادامه دهد. این شرکت طی دو تا سه سال آینده یک چهارم تولید آیفون خود – بیش از ۵۰ میلیون گوشی – را به کشور منتقل خواهد کرد. روزنامه وال استریت گزارش شده است. با این حال، چین همچنان بزرگترین تامین کننده آیفون باقی خواهد ماند.

Foxconn و دیگر تامین کنندگان اپل بر این باورند که فشار به هند به خوبی پیش رفته است، بنابراین آنها در حال آماده کردن زمینه برای توسعه آینده هستند. این شرکت در ابتدا به دلیل مشکلات زیرساختی و اتحادیه‌های قدرتمندی که به وضع قوانین کاری محدودتر کمک کرده‌اند، به کندی پیش رفت – برای مثال، به عقب راندن روزهای کاری ۱۲ ساعته.

وزیر بازرگانی هند گفت در ابتدای سال ۲۰۲۳، اپل قصد داشت ۲۵ درصد از تلفن های خود را در کشور بسازد، اما هرگز هیچ چارچوب زمانی برای آن وجود نداشت. با توجه به اینکه آیفون ۱۵ اولین بار بود که یک مدل ساخت هند را در روز عرضه عرضه می کرد، دو تا سه سال نشان دهنده یک افزایش نسبتا چشمگیر خواهد بود.

همچنین مشخص شده است که فاکسکان، پیمانکار اپل، آیفون ۱۵ بیشتری نسبت به مدل های گذشته در تاسیسات خود در تامیل نادو، هند تولید خواهد کرد. این بخشی از برنامه اپل است تنوع بخشیدن به تولید در مواجهه با خطرات زنجیره تامین به دلیل تنش بین ایالات متحده و چین. فاکسکان در حال حاضر در حال ساخت کارخانه ای در ایالت جنوبی کارناتاکا است که انتظار می رود در آوریل ۲۰۲۴ افتتاح شود و همچنین یک کارخانه بزرگ دیگر نیز در تابلوی طراحی دارد. WSJمنابع

تا به امروز، اپل تنها درصد کمی از آیفون‌های خود را در هند ساخته است و تولید پیش از این تا ۹ ماه از چین عقب‌تر بود. این موضوع با آیفون ۱۴ تغییر کرد که تولید آن در همان ماه در چین آغاز شد و آیفون ۱۵های ساخته شده در هند در زمان عرضه در فروشگاه ها در دسترس بودند.

روابط بین ایالات متحده و چین در حال حاضر حساس است و ایالات متحده اخیراً اقداماتی را در این زمینه انجام داده است دسترسی به فناوری پیشرفته را مسدود کنید در ملت اپل همچنان بر اهمیت کشور تاکید می کند، تیم کوک، مدیر عامل شرکت، دو بار در سال ۲۰۲۳ به آنجا سفر کرده است. اپل همچنین تعداد زیادی گوشی را در چین می فروشد که حدود ۱۹ درصد از کل درآمد آن را تشکیل می دهد – در حالی که تاکید می کند که همه گوشی های چینی هستند. فروش از طریق کانال های مجاز نیز در چین ساخته شده است و از تامین کنندگان محلی استفاده می کند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-plans-to-build-more-than-50-million-phones-in-india-within-three-years-101756528.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/apple-plans-to-build-more-than-50-million-phones-in-india-within-three-years-101756528.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *