اپل محبوبیت خود را در آمریکا از دست داده است؟

همه ساله شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI) گزارشی در مورد احساسات مردم ایالات متحده نسبت‌به برندها و محصولات مختلف منتشر می‌کند. در طی بیست سال گذشته، اپل محبوب‌ترین شرکت تولید‌کننده‌ی انواع رایانه‌های شخصی نظیر لپ تاپ، تبلت یا آل این وان بوده است؛ اما امسال سامسونگ این رکورد را شکست.

در گزارش ۲۰۲۳ ACSI، هردو شرکت امتیاز ۸۳ را کسب کرده‌اند که یک پله صعود برای اپل و دو پله برای سامسونگ نسبت‌به سال قبل محسوب می‌شود.

محصولات اپل در دسته‌بندی کامپیوترهای شخصی شامل مک بوک، آیپد، مک مینی و آل این وان اپل هستند که در مقابل آن‌ها، لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک، گلکسی کروم بوک و تبلت‌ سری گلکسی تب قرار دارند. البته سامسونگ کامپیوتر رومیزی تولید نمی‌کند.

طبق گزارش ACSI، در حالی که رضایتمندی کلی افراد از رایانه‌های شخصی، روند کاهشی را در مقایسه با ۲۰۲۲ نشان می‌دهد؛ علاقه‌ی آن‌ها به برند سامسونگ افزایش داشته است. بیشترین رضایت مصرف‌کنندگان آمریکایی از محصولات سامسونگ، به تبلت‌های گلکسی تب و بعد از آن، لپ‌تاپ‌ گلکسی بوک این شرکت مربوط می‌شود که ۶ درصد نسبت‌به سال گذشته رشد داشته است. اعتبار این گزارش بر ۱۴ هزار پاسخی استوار است که از آمریکایی‌هایی که به‌صورت تصادفی انتخاب شده‌بودند، دریافت شده است.

آیا تبلت‌های سامسونگ بهتر شده‌اند؟

تبلت گلکسی تب اس ۹ و گلکسی تب اس ۹ اولترا آخرین تبلت‌های عرضه‌‌شده‌ی سامسونگ هستند. این محصولات ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد سخت‌افزاری مانند تراشه‌ی اورکلاک شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 هشت هسته‌ای، نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و استاندارد کامل IP68 دارند؛ خوبی‌هایی که کمتر تبلتی همه را یک‌جا در خود جمع کرده است.

از طرفی، قیمت تبلت‌ سامسونگ نسبت‌به قیمت آیپد مقرون‌به‌صرفه‌تر است. سری تبلت گلکسی تب A هنوز می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی و مطابق با نیازهای بسیاری از افراد باشد. تنها ایرادی که ممکن است به تبلت‌های سامسونگ وارد باشد، تکیه‌بر سیستم‌عامل اندروید است.

در چند سال اخیر شاهد توجه بیشتر گوگل به دستگاه‌های اندرویدی بزرگ‌تر بودیم. خصوصاً از وقتی که این شرکت به تولید گوشی هایی مانند گوشی تاشدنی پیکسل فولد و تبلت پیکسل اشتیاق نشان داده است.

ویژگی‌های سخت‌افزاری تبلت‌های سامسونگ از یک طرف و پشتیبانی بیشتر گوگل برای تقویت عملکرد اندروید در نمایشگرهای بزرگ‌تر، احتمالاً باعث خلق تجربه‌ی بهتری برای مشتریان این دستگاه‌ها شده است. اگرچه تبلت اپل همچنان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، شکاف بین iPadOS و اندروید دیگر به بزرگی قبل نیست.


منبع: https://www.zoomit.ir/tablet/409367-samsung-tied-apple-acsi/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *