اپل ممکن است ساعت‌های سری ۹ و اولترا ۲ را بدون برنامه اکسیژن خون در ایالات متحده در میان اختلافات ثبت اختراع بفروشد

شرکت فناوری پزشکی Masimo در گزارشی اعلام کرد که اپل مدل‌های اصلاح‌شده اپل واچ را خوانده است که «شامل عملکرد پالس اکسیمتری نیستند». سند امروز ثبت شد با دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال.

اپل ممکن است ساعت‌های سری ۹ و اولترا ۲ را بدون برنامه اکسیژن خون در ایالات متحده در میان اختلافات ثبت اختراع بفروشد
پرونده، مشاهده شده توسط MacRumors، نشان می دهد که اپل حداقل به طور موقت برنامه Blood Oxygen را از مدل های جدید Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 که در ایالات متحده فروخته می شوند حذف خواهد کرد. این تغییر به اپل اجازه می دهد که کناره گیری کند ممنوعیت واردات و فروش مدل های اپل واچ با حسگر اکسیژن خونکه کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده سال گذشته سفارش داد پس از حکمی که اپل حق ثبت اختراع پالس اکسیمتری Masimo را نقض کرده است. ممنوعیت بود قبلاً موقتاً متوقف شده است مدت کوتاهی پس از شروع ماه گذشته، اما می‌توانست در اوایل ماه جاری از سر گرفته شود، که احتمالاً اپل را به انجام این اقدام تشویق کرد.

به گفته اپل، اپل ارسال مدل های اصلاح شده اپل واچ را به فروشگاه های خرده فروشی در ایالات متحده آغاز کرده است بلومبرگمارک گورمن، اما مشخص نیست چه زمانی به فروش می رسند. اپل هنوز به درخواست ما برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

وب‌سایت اپل همچنان برنامه اکسیژن خون را به عنوان یک ویژگی موجود در صفحات سفارش سری ۹ و اولترا ۲ در ایالات متحده تبلیغ می‌کند. این ویژگی می تواند درصد اکسیژن خون بدن شما را اندازه گیری و نمایش دهد و فقط برای اهداف سلامتی در نظر گرفته شده است. دارندگان فعلی سری ۹ و اولترا ۲ احتمالاً به این ویژگی دسترسی خواهند داشت و انتظار نمی رود در مدل های فروخته شده در کشورهای دیگر حذف شود.

حذف این ویژگی احتمالاً یک توقف است، زیرا Gurman گزارش داد که اپل در حال آماده‌سازی به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که الگوریتم‌های برنامه اکسیژن خون را تنظیم می‌کند تا از فناوری ثبت شده Masimo جلوگیری کند. مشخص نیست که آیا این تلاش موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر، و نبرد حقوقی بین اپل و ماسیمو احتمالاً به پایان نرسیده است.

جمع بندی های مرتبط: اپل واچ سری ۹، اپل واچ اولترا ۲
برچسب ها: زمینه های
انجمن های مرتبط: اپل واچ


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/15/apple-watch-blood-oxygen-app-removal/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *