اپل ویژن پرو در زمان راه اندازی نتفلیکس، اسپاتیفای یا یوتیوب نخواهد داشت – آیا این هدست در حال حاضر به عنوان یک پخش کننده رسانه محکوم شده است؟

اپل ویژن پرو در زمان راه اندازی نتفلیکس، اسپاتیفای یا یوتیوب نخواهد داشت – آیا این هدست در حال حاضر به عنوان یک پخش کننده رسانه محکوم شده است؟

اگر چه هیجان برای انتشار هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro (پیش‌سفارش‌ها اکنون زنده هستند)، کاربران بالقوه باید بدون YouTube یا Spotify و همچنین Netflix کار کنند. در حالی که دیزنی پلاس و اپل تی‌وی پلاس (بدیهی است) تضمین شده‌اند که بدون نیاز به جعبه در دسترس خواهند بود، اما باید بپرسیم که آیا می‌توانید بدون این سه غول رسانه‌ای از ویژگی‌های سینمایی این هدست بهره ببرید.

در حالی که برخی از رقبای استریم برای استقبال از Apple Vision Pro (از جمله Peacock، ESPN و Paramount Plus) عجله دارند، به نظر می رسد نتفلیکس و یوتیوب در حال انجام بازی انتظار هستند و هنگامی که هدست راه اندازی شود، کاربران اپل ویژن پرو باید به خدمات مربوطه خود دسترسی داشته باشند. . از طریق مرورگر سافاری (که نسخه ویژن پرو مخصوص به خود را دارد) نه از طریق برنامه های اختصاصی. با توجه به الف گزارش بلومبرگنتفلیکس جدیدترین شرکتی است که تأیید کرده است که یک ارائه نمی دهد برنامه visionOS.

به ویژه یوتیوب کاملاً حذف شده است، زیرا احتمالاً بهترین مکان برای یافتن محتوای همه جانبه است، به ویژه ویدیوهایی که متناسب با قابلیت های تجربه واقعیت مجازی Vision Pro هستند. ویدئوهای موجود در این پلتفرم ممکن است به اندازه محتوایی که می‌توانید در نتفلیکس یا دیزنی پلاس پیدا کنید، اصلاح‌شده و مدیریت‌شده نباشند، اما این یک پلتفرم رسانه‌ای است که توسط بسیاری از مردم تقریباً روزانه استفاده می‌شود و هدست را بدون آن تا حدودی خالی می‌کند – حالا بیشتر نتفلیکس در حال پیوستن به پرهیز از visionOS است.

همش کار بدون هیچ تفریحی؟

این یک شروع دردسرساز برای هجوم بزرگ اپل به واقعیت ترکیبی است. پس از همه، اگر شما نشسته استفاده کنید هدستی که برای شما ۳۴۹۹ دلار قیمت دارد اما شما باید سافاری را بالا بکشید و شروع به تایپ کردن در مک بوک متصل خود کنید فقط برای تماشای یک ویدیو یا قسمتی از برنامه مورد علاقه خود در نتفلیکس، آیا واقعا ارزش پول را دارد؟ استفاده از سافاری در بهترین حالت یک راه حل دشوار است.

تقریباً به طور قطع عوامل متعددی در پشت صحنه در اینجا نقش دارند. نتفلیکس و اپل در بهترین زمان رابطه نسبتاً تیره ای دارند. نتفلیکس از لحاظ تاریخی مشکلاتی با اشتراک درآمد اپ استور اپل داشته است که قطعاً با ورود اپل تی وی به این مشاجره کمکی نکرد. یکی دیگر از دلایل احتمالی که نتفلیکس فرصت تولید یک برنامه visionOS را نمی بینیم این است که به هدست اپل اعتماد چندانی ندارد.

در واقع، می‌توانید استدلال کنید که سرویس استریم آنقدر به Vision Pro اعتماد ندارد که حتی حاضر نیست نسخه‌ای از برنامه iPadOS Netflix را برای کار بر روی پلتفرم جدید تغییر دهد (بر خلاف اینکه اینستاگرام در iPadOS فقط یک مقیاس کوچک است. نسخه جدید برنامه iOS). نتفلیکس، یوتیوب و اسپاتیفای احتمالاً منتظرند ببینند این هدست چگونه دریافت می‌شود و زمان و هزینه‌ای را برای توسعه برنامه‌ها برای آن اختصاص می‌دهند. به عنوان کسی که از زمان معرفی هدست نسبت به آن بدبین بوده‌ام، نمی‌توانم از این موضوع بیش از کمی احساس توجیه کنم – این فقط من نیستم که از حاشیه با اطمینان بسیار کمی به برنامه‌های بزرگ اپل نگاه می‌کنم.

منظورم اینه که نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و دارای یک برنامه اختصاصی YouTube ( نینتندو ۳DS یکی نیز داشت!) بنابراین اگر یک کنسول تقریباً هفت ساله بتواند یک برنامه اختصاصی برای بزرگترین پلتفرم پخش ویدیوی جهان داشته باشد، اما این هدست آینده نگر نمی تواند، واقعاً برای اپل خوب به نظر نمی رسد.

در نهایت، ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که چرا این شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای تا این حد مردد هستند، اما یکی از دلایل ممکن است روشی باشد که این هدست به بازار عرضه شده است. اپل از همان ابتدا Vision Pro را به عنوان این دستگاه تجربه رسانه ای فوق العاده غوطه ور معرفی کرد که شما را درست در میانه کار قرار می دهد، اما این واقعیت که آن Vision نام دارد. حرفه ای – و برچسب قیمت بسیار بالا – این تصور را ایجاد می کند که بیشتر برای کاربران سازمانی است. آیا این مورد از هویت مغشوش می تواند دلیل این نمایش بسیار مشهود تردید باشد؟

هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه چه زمانی می‌توانیم انتظار داشته باشیم یک برنامه اختصاصی visionOS از Netflix، YouTube یا Spotify ارائه شود، وجود ندارد. به احتمال زیاد باید منتظر بمانیم و ببینیم که Vision Pro هنگام راه اندازی چقدر خوب می فروشد تا تصور کنیم که آیا واقعاً این برنامه ها را دریافت خواهیم کرد یا نه – اگر موفقیت آمیز باشد، آنها چاره ای نخواهند داشت. متعهد شدن .

اگر این به طور کامل از هیجان شما برای Apple Vision Pro کاسته نشده است، بدون توجه به آن هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که منتظر آن باشید. در حالی که بیشتر هنوز در جنبه های تجاری متمرکز است، ما اکنون یک لیست واضح برنامه های تایید شده برای Vision Pro – از جمله Slack، Display Plus، Zoom، Microsoft 365، Safari و بسیاری دیگر در آینده. و پس از همه، اگر واقعاً قرار است یک دستگاه سازمانی باشد، آیا حتی به یک برنامه نتفلیکس نیاز دارد؟

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/virtual-reality-augmented-reality/apple-vision-pro-wont-have-netflix-spotify-or-youtube-at-launch-is-the-headset-already-doomed-as-a-media-player

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *