اپل و گوگل احتمالاً از اعلان‌های فشاری شما جاسوسی می‌کنند

دولت های خارجی احتمالاً در حال جاسوسی از استفاده از تلفن هوشمند شما هستند دفتر سناتور ران وایدن فشار می آورد تا اپل و گوگل نحوه عملکرد دقیق آن را آشکار کنند. اعلان‌های فشاری، پیام‌هایی که از برنامه‌هایی دریافت می‌کنید که توجه شما را به تلفن شما جلب می‌کنند، ممکن است در صورت درخواست از یک شرکت به خدمات دولتی تحویل داده شوند. اما به نظر می‌رسد که وزارت دادگستری اجازه نمی‌دهد شرکت‌ها در مورد این عمل شفاف‌سازی کنند.

اعلان‌های فشاری در واقع مستقیماً از برنامه نمی‌آیند. در عوض، آنها از طریق ارائه‌دهنده تلفن هوشمند، مانند اپل برای آیفون یا گوگل برای اندروید، اعلان‌ها را به صفحه نمایش شما تحویل می‌دهند. این یک اتاق تاریک برای نظارت دولت ایجاد کرده است. "از آنجایی که اپل و گوگل داده‌های اعلان فشاری را ارائه می‌کنند، دولت‌ها می‌توانند مخفیانه مجبور شوند این اطلاعات را تحویل دهند." ویدن در نامه روز چهارشنبه نوشت.

اپل ادعا می‌کند که در مورد این پروسه خودداری کرده است، به همین دلیل است که نامه وایدن به طور خاص وزارت دادگستری را هدف قرار داده است. "در این مورد، دولت فدرال ما را از اشتراک‌گذاری هر گونه اطلاعات منع کرد و اکنون که این روش عمومی شده است، گزارش شفافیت خود را برای جزئیات این نوع درخواست‌ها به‌روزرسانی می‌کنیم.» اپل در بیانیه‌ای به Engadget گفت. گزارش شفاف‌سازی بعدی اپل شامل درخواست‌ها خواهد بود. به گفته این شرکت، به طور خاص، Wyden از وزارت دادگستری می خواهد که به اپل و گوگل اجازه دهد تا به مشتریان و عموم مردم در مورد تقاضا برای این سوابق اعلان برنامه ها اطلاع دهند. "ما اولین شرکت بزرگی بودیم که یک گزارش شفافیت عمومی منتشر کردیم که در آن تعداد و انواع درخواست‌های دولتی برای داده‌های کاربران دریافت می‌کنیم، از جمله درخواست‌هایی که سناتور وایدن به آنها ارجاع می‌دهد. ما تعهد سناتور را برای آگاه نگه داشتن کاربران در مورد این درخواست ها به اشتراک می گذاریم." گوگل در بیانیه ای اعلام کرد.

این حتی پیچیده تر است زیرا برنامه ها نمی توانند کار زیادی در مورد آن انجام دهند. حتی اگر تعهد فردی برای امنیت وجود داشته باشد، اگر اپلیکیشنی اعلان‌های فشاری ارائه می‌کند، باید از سیستم اپل یا گوگل برای انجام این کار استفاده کند. در تئوری، این بدان معناست که اگر اعلان‌های فشاری از برنامه دریافت می‌کنید، پیام‌های خصوصی شما می‌تواند با یک دولت خارجی به اشتراک گذاشته شود. این شامل هرگونه ابرداده درباره اعلان نیز می شود، مانند اطلاعات حساب.

افشای اعلان‌های فشاری در زمانی رخ می‌دهد که حریم خصوصی و امنیت تبدیل به یک نقطه فروش شده اند. شرکت‌ها تبلیغ می‌کنند که چگونه اطلاعات شما را ایمن نگه می‌دارند، اما با آشکار شدن حفره‌های بیشتر، تشخیص آنچه واقعاً قابل اعتماد است سخت‌تر می‌شود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-and-google-are-probably-spying-on-your-push-notifications-154543184.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/apple-and-google-are-probably-spying-on-your-push-notifications-154543184.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *