اپیک گیمز اپل را متهم به دریافت «هزینه‌های غیرقابل توجیه» برای لینک خرید غیر اپ استور ضروری کرد.

بازی های حماسی بار دیگر پس از اپل، این بار شرکت کوپرتینویی را به نقض یک حکم دادگاه متهم می کند که اپل را ملزم می کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد لینک های درون برنامه ای را برای هدایت مشتریان به گزینه های خرید شخص ثالث در وب ارائه دهند.

اپیک گیمز اپل را متهم به دریافت «هزینه‌های غیرقابل توجیه» برای لینک خرید غیر اپ استور ضروری کرد.
اپل آن را اصلاح کرد سیاست های فروشگاه App ایالات متحده در ماه ژانویه، و توسعه دهندگان اجازه دارند یک لینک در برنامه های خود قرار دهند که به وب سایتی منتهی می شود که در آن مشتریان می توانند بدون استفاده از سیستم خرید درون برنامه ای خرید انجام دهند. اپل همچنان برای این خریدها کمیسیون دریافت می کند و توسعه دهندگان را ملزم می کند بین ۱۲ تا ۲۷ درصد (سه درصد کمتر از هزینه استاندارد ۱۵/۳۰) بپردازند.

Epic Games از هزینه ای که اپل همچنان دریافت می کند ناراضی است. امروز به دادگاه گفتن که اپل از این دستور پیروی نکرده است و از اپل درخواست کرده است که به دادگاه بی احترامی شود. اپیک گیمز ادعا می‌کند که هزینه‌ها پیوندها را از نظر تجاری غیرقابل استفاده می‌کند و در نتیجه حکم را زیر پا می‌گذارد.

اپل از سه طریق این Injunction را نقض می کند. اول، با توجه به پیوندهای خارجی، اپل هزینه های جدیدی را اعمال کرده و قوانین جدیدی را وضع کرده است که با هم کار می کنند تا پیوندها را از نظر تجاری غیرقابل استفاده کنند. این هزینه جدید و شبکه محدودیت‌های همراه، هدف حکم را زیر سوال می‌برد و به اپل این امکان را می‌دهد که به استخراج کمیسیون‌های بیش از حد خود ادامه دهد و اطلاع‌رسانی به کاربران و هدایت کاربران به سمت پلتفرم جایگزین برای خرید را برای توسعه‌دهنده غیرممکن می‌کند.

دوم، اپل همچنان هرگونه فرمان را با استفاده از «دکمه‌ها» یا «سایر فراخوان‌ها برای اقدام» ممنوع می‌کند. به طور خاص، اپل لینک های خارجی را که شبیه یک دکمه هستند به هیچ وجه اجازه نمی دهد.

سوم، دستورالعمل ۳٫۱٫۳ اپل هنوز برخی از برنامه‌ها، از جمله همه سرویس‌های چند پلتفرمی (یعنی برنامه‌هایی که در چندین پلتفرم کار می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند به محتوای یکسان در این پلتفرم‌ها، از جمله بازی‌های محبوب مانند Minecraft) دسترسی داشته باشند را از «داخل برنامه» منع می‌کند. ، تشویق کردن[ing] کاربران برای استفاده از روش خریدی غیر از خرید درون‌برنامه‌ای.» این زبان صراحتاً با منع هرگونه هدایت به روش‌های خرید جایگزین، با این دستور مخالفت می‌کند.

اپیک گیمز اظهاراتی را از دیگر توسعه دهندگانی که علیه اپل صحبت کرده اند جمع آوری کرده است اپ استور هزینه ها، از جمله کریستین اونز، مدیر عامل پادل و بنجامین سایمون، مدیر عامل داون داگ.

ابتدا به اپل دستور داده شد تا در سال ۲۰۲۱ تغییراتی در اپ استور به عنوان بخشی از نبرد دادگاه خود با Epic Games ایجاد کند. قاضی ایوان گونزالس-راجرز که بر این پرونده نظارت داشت، موضوع را مطرح کرد با قوانین ضد فرمان اپل. اپل توانست اجرای تغییرات اپ استور را چند سال به تعویق بیندازد در حالی که تجدید نظر کرد، اما هیچ یک از دادگاه ها تصمیم به تغییر رای ندادند. اپل در نهایت آن را به دادگاه عالی برد، اما دادگاه از رسیدگی به این پرونده امتناع کردبنابراین اپل مجبور شد بلافاصله رعایت کنید در ابتدای سال.

Epic Games ادعا می‌کند که هزینه‌ای که اپل برای پیوند دریافت می‌کند برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند راه‌حل پرداخت دیگری را انتخاب کنند، «از لحاظ مالی جذابیتی ندارد» و «از هرگونه رقابت معنادار بین راه‌حل‌های پرداخت جلوگیری می‌کند». این شرکت از دادگاه می خواهد که اپل را ملزم کند تا سیاست های خود را با این دستور مطابقت دهد.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/13/epic-games-apple-unjustified-fees/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *